HM?? Läste din frågan om vad det kan kosta att gå med katten till vetrinären. Min fråga till dig är om du inte har katten försäkrad. Då jag själv hållt på med Somali katt uppfödning kan jag bara tala om för dig att jag hade som krav att köparna tecknade försäkring på katten när dom köpte kattungar av mig. En försäkring kostar ca 60kr i månaden . Har man inte råd med det tycker jag personligen inte att man ska skaffa sig en katt. Många som borde ta mer ansvar för sina djur. Hoppas att katten blivit bättre. Tror att det är någon form av protest. Bytar du i kattlådan var dag så att den är ren? Och har du bytt till en annan sorts sand? Katterna kan vara känsliga om man bytar sanden mot en annan sort. Kan också vara så att katten fått urinvägsinfektion eller nått så den inte kan hålla tätt.
bara för att man inte försäkrar sin katt betyder inte att man är en dålig mate eller husse? huvudsaken är väl att man tar hand om djuret och att man betalar alla dess kostnader. det är bara upp till sig själv, det blir bara dyrare,, Nu har jag gjort mitt val att inte försäkra mina kissar, men om jag skaffar mig mera katter vartefter så ska jag inskaffa mig försäkring på dom,, nä jag har inte gått med henne på 4 år, hon har mått bra o så innan, hon är inne katt, så hon har inte avmaskat.