kasst rör?

#1 - 27 februari 2013 16:14
tjena! fick precis hem en hagen GLO armatur och rör från pwss, ett arcadia plant pro t5 och ett sylvania grolux t5.

monterade i rören och kopplade i sladden ser att det blinkar till och sen slocknar allt!
provade att ta bort arcadia röret och då lös sylvania röret som det ska. sen provade jag bara arcadia röret och såg då att det lyser lite gult i ändarna i ca 1 sek sen slocknar det igen!

brukar det se ut så när dom är kassa rören?
#2 - 28 februari 2013 08:16
Japp.
#3 - 28 februari 2013 13:12
tjena! fick precis hem en hagen GLO armatur och rör från pwss, ett arcadia plant pro t5 och ett sylvania grolux t5.

monterade i rören och kopplade i sladden ser att det blinkar till och sen slocknar allt!

provade att ta bort arcadia röret och då lös sylvania röret som det ska. sen provade jag bara arcadia röret och såg då att det lyser lite gult i ändarna i ca 1 sek sen slocknar det igen!

brukar det se ut så när dom är kassa rören?
Nya rör och allt slocknar... man kan ju inte utesluta att det är fel på glo-armaturen. Det här får ju pwss lösa åt dig.
#4 - 28 februari 2013 13:12
okej då reklamera jag det röret då
#5 - 28 februari 2013 13:20
tror inte det är armaturen som spökar, provade sätta dit 2 power glo från min andra GLO-armatur och då funkade det som det ska.
#6 - 28 februari 2013 13:23
tror det är ballasten i armaturen som slår av när den känner av att nått är fel, drar man ur sladden och sätter i den igen så blinkar det till igen så det verkar som att det finns nått skydd i den
#7 - 28 februari 2013 21:37
Hej jag tror det är ena röret som är trasigt. är ett trasigt slocknar båda det händer ibland att nya rör är kass.
Rune.J
#8 - 28 februari 2013 22:38
mailade pwss och dom skulle skicka ett nytt direkt sa dom:)

Annons