Kassa hållare till juwela reflektorer!

#1 - 2 juli 2010 17:29
Som sagt i rubriken....
Plasthållarna till reflektorerna blir mjuka av värmen från lysrören så reflektorn tippar runt å ser till att min ramp blir väldigt bra belyst, men i akvariet blir det mörkare ;)
Kan väl inte vara bara jag som har detta problem? Finns det nån smidig lösning?
De har ju bara suttit på 1 dygn oxå..... :(
#2 - 2 juli 2010 17:42
Har verkligen aldrig haft det problemet. Jag har snarare haft problemet att hållarna varit så hårda att jag fått värmt de i handen första gången för att få på dem, efter någon dag på varma lysrör är de lätta att sätta på och ta av och perfekt passform för att sitta kvar.
#3 - 2 juli 2010 19:44
Hmm, köpt nya nyligen och inte märkt ngt av det.. Skumt, måste titta efter!
#4 - 2 juli 2010 20:11
Det måste vara något fel på hållarna, rören måste ju ha rätt storlek. Gå tillbaka till butiken och be om nya så kan de nog hjälpa dig.
#5 - 2 juli 2010 22:18
Skumt är det...
Karet är ju nytt med orginal T5:or.
Å hållarna till T8 plockade vi ur i butiken ifall någon behövde....
Har provat att pressa ihop hållarna när de var varma nu. de nöp i alla fall bra när jag satt tillbaka dem!
Är era oxå i plast?
I värsta fall kan man nog fixera dem med buntband....
#6 - 2 juli 2010 22:21
Japp, väldigt hård plast innan de använts. Jag kände hur pulsen slog när jag pressade dit min första...
#7 - 3 juli 2010 07:00
jag fick värkligen trycka dit mina hållare, det var inte bara att trä på om man säger så. Kännde också att jag blev rejält nervös där, men dom har suttit där på plats sedan dess.
#8 - 3 juli 2010 07:48
Det finns likadana men i plåt som inte spricker på samma vis och finns i Juwels utbud. Men nackdelen med dessa är om man inte har täckglas så rostar de.
#9 - 3 juli 2010 08:17
Har samma plasthållare och håller med visual om att dom var hårda, var lite nervigt att få på dom. Däremot har jag upptäckt att dom gulnar med tiden som plast tenderar att göra.
#10 - 3 juli 2010 10:15
Skumt...
Är det bara mina som inte orkar hålla reflektorn uppe?
Den hade börjat halka ned nu oxå.... Men om lysröret får kallna så funkar det som det ska.....
Bilagor:
#11 - 3 juli 2010 13:38
Verkar bara vara dina som inte funkar. Mina fungerar perfekr. Håller med övriga att de var ganska hård att trycka på men de sitter perfekt i det läge som man vill.

Lägg upp en bild på hur du har monterat dem. Kankske har det blivit något fel... Hur det nu skulle gått till.:confused:

//Roger
#12 - 4 juli 2010 13:41
Hmm....
Inte för att jag tror att de sitter fel, men bilder är ju aldrig dumt i fall någon annan får samma problem :)
Bilagor:
#13 - 4 juli 2010 13:45
Mina är vita.. kanske en sak som säljer? De kanske har gjort om dem?
#14 - 4 juli 2010 15:52
Nädå, mina är oxå vita! Bilden ljuger lite :)
#15 - 4 juli 2010 16:28
Haha, kontrasten har verkligen skojat till bilden! :D
Du har nog helt enkelt fått måndagsexemplar.
#16 - 4 juli 2010 17:20
Hmm....

Inte för att jag tror att de sitter fel, men bilder är ju aldrig dumt i fall någon annan får samma problem :)

Som jag trodde. Det går inte att montera fel.

Har använt T8 fästena själv eftersom jag bara kör med T5 rör men T5 fästena funkar kanon.

Funkar de inte så är väl det enda raka att lämna tillbaka dem.

//Roger
#17 - 6 juli 2010 18:56
Va in till butiken idag å berättade om hur hållarna strular....
Tydligen var detta en rätt ny modell som ersatte de som torkade ut å sprack förut!
Känns inte som det är lönt att lämna tillbaka dem, behöver ju reflektorer å tar jag ett par nya blir det nog likadant...
De ser ut att siitta något bättre sen jag "nöp" ihop dom i alla fall :)
Blir det sämre igen åker buntbanden fram ;)
#18 - 6 juli 2010 19:05
Har knappast haft problem med deras gamla så lite överraskande att de gjort om dem. Hoppas det löser sig!

Annons