karet läcker!!!!

#1 - 5 april 2008 11:30
uptäkt att mitt kar läcker vatten den är på 45 l behöver nogra råd på hur jag ska fixa det,tänkt köpa silikon o lägger på alla kanter och täcker hela båtten vad tycker ni?:confused:
#2 - 5 april 2008 11:34
förstår inte ett ord av vad du pratar om, du stoppar inte vatten genom att täcka in det utifrån, du lokaliserar läckan och tätat den från insidan..
#3 - 5 april 2008 11:37
Gaffel skrev:
förstår inte ett ord av vad du pratar om, du stoppar inte vatten genom att täcka in det utifrån, du lokaliserar läckan och tätat den från insidan..

ja det klart jag ska lägga silikonet innifron!
#4 - 5 april 2008 11:39
Gaffel skrev:

jag har kollat ordentlig efter non spricka men det fans inget och jag kunde inte lokalisera varifron det läcker!
#5 - 5 april 2008 11:41
Ledsen men du får gärna beskriva läckan lite närmre och varför ska du lägga silicon i botten av akvariet?
#6 - 5 april 2008 11:45
Gaffel skrev:
Ledsen men du får gärna beskriva läckan lite närmre och varför ska du lägga silicon i botten av akvariet?

det har du rätt jag få lägga silicon i alla hörn innifron det är onödigt att lägga silicon på botten.
hoppas att det funkar!tack för hjälp
#7 - 5 april 2008 12:46
Silikon fäster inte på härdat silikon, så det är bara lokalisera läckan skära bort och lägga nytt.
#8 - 5 april 2008 14:45
Drullputt skrev:
Silikon fäster inte på härdat silikon, så det är bara lokalisera läckan skära bort och lägga nytt.

den är en guppy akvarie den har välvd ruta jag vet inte om jag klarar det och om det är bra ide o ta isär bakdelen av karet?
Guest
#9 - 5 april 2008 14:45
:/

Annons