kardinaltetror med ölmage!

#1 - 6 januari 2009 22:12
jag köpte tio st kardinaltetror förra veckan och då såg dom helt normala ut, men några av dom 3-4 stycken har skaffat sig ölmagar:confused: i övrigt är dom precis som vanligt och verkar vara fullt friska. vad kan detta bero på kan dom vara gravida eller är det någon jobbig sjukdom?

tacksam för svar!
#2 - 6 januari 2009 22:49
det kan vara så att du övergöder dem en smula;) låt bli att mata dem på ett par dar och se om kaggen försvinner! beror det på inre bakteriella infektioner så är det värre...
#3 - 6 januari 2009 22:54
Hur gör du när du matar dem?

Kardinaler och Neoner sväljer lätt luft om de tar mat vid ytan. Testa släpp maten under ytan så den sjunker.
#4 - 6 januari 2009 23:16
nej för mycket mat kan det inte vara, jag matar dom med frysfoder ska senare ge flingfoder ibland. maten sjunker jenast till botten och av dessa sju dagar jag har haft dom så har dom bara ätit fem dagar. killen i affären sa att jag skulle mata väldigt försiktigt och det har jag gjort!
#5 - 6 januari 2009 23:25
Då vet jag inget mer :(

Håll tummarna och hoppas att det inte är bukvattensot då. Lycka till =)
#6 - 6 januari 2009 23:28
vad är det för någonting`?
#7 - 6 januari 2009 23:37
Ska gå och lägga mig nu, men sök lite på ämnet.

Det jag vet är att det är en bakteriell sjukdom som man får medicinera bort. När väl fisken blivit tjock är det för sent men det kommer rädda de andra förhoppningsvis.
Dock ska man inte medicinera om man inte är säker på att det är det.

Ajöss :)
#8 - 6 januari 2009 23:39
Skrolla ner så hittar du lite info om bukvattensot.
http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=242&Itemid=123
#9 - 6 januari 2009 23:45
okej bara att HOPPAS på att det inte är det, om någon annan har ideer så tar jag tacksamt imot dom, men jag kan altså utesluta att dom har blivit på smällen antar jag!?
Guest
#10 - 7 januari 2009 00:08
Vilket frysfoder?
#11 - 7 januari 2009 00:12
ocean nutrition

artemia brine shrimp

Annons