Jag har bara ett 75 liters kar men någon till tetra skulle jag gärna skaffa. Just nu har jag en vändmal, en kinesisk eldbukssalamander, dessa 4 kardinaltetror och så en annan mal som snart flyttar till ett större hem.
Vändmalen fick jag också när jag var rätt så liten för flera år sedan, min familj har inte hafft en aning om vad det var för någon sort (för djuraffärerna är inte direkt så bra på att informera alltid). Kollade dock upp den för ett tag sedan när jag upptäckte att djuraffären sålt en annan mal till mig som blir för stor. Fick reda på att min vändmal egentligen ska ha ett 100 liters kar så jag hade inte köppt den nu om jag vetat det. En läxa har jag i alla fall lärt mig om man ska få ut något gott av det hela. Tror dock att min vändmal trivs väldigt bra hos mig. Han brukar komma ut ur sitt gömställe när jag kommer in i rummet och så. Av andra har jag hört att de ska vara väldigt skygga, men men nu var det inte det som var ämnet.
Hursomhellt vill jag inte ha för mycket fisk för det blir en sån obalans, försöker att ha så lite fisk och så mycket växter som möjligt. Hur många till tetror tror du att jag kan skaffa utan att det blir allt för trångt?