karamellfärg i vattnet?

#1 - 17 maj 2007 12:41
kan man ha karamellfärg i vattnet...eftersom man har det i maten borde inte fiskarna skadas...

vad är det märkligaste akvarievattnet du har sett?

kan man ha fiskarna i ramlösa?
man kan ju häla ner lite gran för vattenkvalitens skull.

vart går gränsen för plågeri?

jag är bara nyfiken.

tack för svar

PS släng tråden om den är opassande DS
#2 - 17 maj 2007 13:00
gränsen går väl kanske där;)
#3 - 17 maj 2007 13:05
karrokaja skrev:
kan man ha karamellfärg i vattnet...eftersom man har det i maten borde inte fiskarna skadas...

vad är det märkligaste akvarievattnet du har sett?

kan man ha fiskarna i ramlösa?

man kan ju häla ner lite gran för vattenkvalitens skull.

vart går gränsen för plågeri?

jag är bara nyfiken.

tack för svar

PS släng tråden om den är opassande DS

Ang. karamell færg ær det ju skillnad på att æta det och leva i det;)
#4 - 17 maj 2007 13:45
Att hälla karamellfärg i akvariet låter som en fyllegrej som händer i Mullbänksyttermohed i brist på bättre sysselsättning efter det att korvmojjen har stängt.
#5 - 17 maj 2007 13:50
Ramlösa har jag läst någonstans skall vara bra i växt kar
#6 - 17 maj 2007 14:34
Pegrasus skrev:
Att hälla karamellfärg i akvariet låter som en fyllegrej som händer i Mullbänksyttermohed i brist på bättre sysselsättning efter det att korvmojjen har stängt.

LOL:D
#7 - 17 maj 2007 14:44
Men vore inte karamellfärg (inte mycket) vara bra sätt att kolla hur strömmarna går i akvariet? Om man nu skulle vilja ta reda på det menar jag.
#8 - 17 maj 2007 14:46
Sara1111 skrev:
Men vore inte karamellfärg (inte mycket) vara bra sätt att kolla hur strömmarna går i akvariet? Om man nu skulle vilja ta reda på det menar jag.

Karamellfærg lær inte vara bra før mænniskor att æta... Så jag ville absolut inte anvænda det.
#9 - 17 maj 2007 14:54
varför jag skriver just om karamellfärg (kunde lika gärna skrivit om ketchup)
är att jag har en kamrat som provat detta. o hans fiskar brydde sej tydligen inte.. de vara bara de att Gul + Blå = Grönt
så vissa fiskar såg nog väldigt gröna ut fasst dom ska vara blåa.

men jag har läst att vissa fiskar t.ex glasabborren blir färgad med medel..som inte håller i längden. men att man färgar vissa fiskar händer tydligen ibland. detta har jag läst i "stora akvarie guiden"
är det plågeri?
#10 - 17 maj 2007 15:39
om det är plågeri eller inte låter jag vara osagt.
därimot totalt onödigt ... vill du se strömmarna så mata dom så ser du hur det transporteras. eller vitaprickmedecin som endå färgar vattnet blått.

Ang ramlösa o Loka så är det bra för växtakvariester .... men o släppa ner en fisk i det rent är plågeri .. du vet väll själv hur kolsyran sticker o bubblar i munnen på dig tänk dig dig det då på fiskars slämhinnor o gälar ...
#11 - 17 maj 2007 16:03
karrokaja skrev:
varför jag skriver just om karamellfärg (kunde lika gärna skrivit om ketchup)

är att jag har en kamrat som provat detta. o hans fiskar brydde sej tydligen inte.. de vara bara de att Gul + Blå = Grönt

så vissa fiskar såg nog väldigt gröna ut fasst dom ska vara blåa.

men jag har läst att vissa fiskar t.ex glasabborren blir färgad med medel..som inte håller i längden. men att man färgar vissa fiskar händer tydligen ibland. detta har jag läst i "stora akvarie guiden"

är det plågeri?

Det ær absolut plågeri att færga fiskar. Ofta anvænder man samma sorts færg som sitter i blæckpatroner. Vætsan sitter som en "ficka" mellam huden och køttet på fisken. Jag tror det måste gøra ont på fisken...
#12 - 17 maj 2007 17:33
mayday skrev:
vill du se strömmarna så mata dom så ser du hur det transporteras.

Det tänkte jag inte på [:o]
#13 - 18 maj 2007 08:43
Jag har länge funderat på en sak... Kan en fisk överleva i saft? Om det är tillräckligt syresatt och så?
Jag vägrar att testa eftersom jag förmodar att det är riktigt elakt mot fisken.
#14 - 18 maj 2007 08:46
morrhoppa skrev:
Jag har länge funderat på en sak... Kan en fisk överleva i saft? Om det är tillräckligt syresatt och så?

Jag vägrar att testa eftersom jag förmodar att det är riktigt elakt mot fisken.

Du får i allafall inte hålla tandkarper i saft. Dom kan få hål i tænderna:D
#15 - 18 maj 2007 10:44
jag såg en film på nätet, där 2 killar gjorde ett litet experiment.
Dom hade en sån där liten slöjstjärt i en skål, sög ut allt vatten och fyllde med kolsyrad läskedryck. fisken dog (den flöt stilla på ytan) men sedan hällde dom i vanligt vatten igen, fisken var fortfarande "död" men sedan stoppade dom i ett batteri med båda polerna på en sida (alltså + & - på samma sida) och vipps den lilla fisken hoppade till och simmade lika fridfullt som innan.
#16 - 18 maj 2007 10:49
karrokaja skrev:

Dom hade en sån där liten slöjstjärt i en skål, sög ut allt vatten och fyllde med kolsyrad läskedryck. fisken dog (den flöt stilla på ytan) men sedan hällde dom i vanligt vatten igen, fisken var fortfarande "död" men sedan stoppade dom i ett batteri med båda polerna på en sida (alltså + & - på samma sida) och vipps den lilla fisken hoppade till och simmade lika fridfullt som innan.
kan du inte kolla om du hitta den?
#17 - 18 maj 2007 14:21
karrokaja skrev:

[:(!] [:(!] den jävla filmen är ett exempel på hur vidrig människan kan vara och finna nöja i att plåga och döda djur! Om du tror att fisken överlevde och mår bra nu så har du fel.... fisken var aldrig helt död och när de fyllt på med nytt vatten sätter de ett batteri mot fisken och den får en obehaglig stöt och använder då sina sista krafter för att undkomma sen faller den till botten så jag undrar hur du kan se den simma välmående som vanligt igen den dör inom några minuter under plågor precis som kreatur som de skär halsen av i vissa kulturer!
#18 - 18 maj 2007 14:47
För att vara ärlig tycker jag nog att hela den här "experimentera med fiskarna" grejen är rätt smaklös.[:-105]
Misstänker dock att din målsättning var att provocera och det har du i alla fall lyckats rätt bra med.
#19 - 19 maj 2007 09:27
[SIZE=4]Jag tycker personligen att hela denna tråden är sjukare än sjuk![/SIZE]
[SIZE=4][/SIZE]
[SIZE=4]Agnez[:-56] [/SIZE]
#20 - 19 maj 2007 10:13
Jag förstår inte varför man överhuvudtaget funderar på om det skulle funka med diverse tillsatser för att färga vatten med ämnen som defenitivt inte hör hemma i ett akvarium,

Funderar man på det borde man nog ta sig en funderare över varför man har akvarium med levande djur, vettigare vore då kanske att man skaffar ett med fiskar och växter i plast där man kan färga vattnet med karamellfärg, saft, bläck eller vad man vill.
#21 - 21 maj 2007 18:56
till Karrokaja : Va fan har du kommit på allt detta skitet!? skulle inte fövåna mig överhuvudtaget ifall du plågar djur själv!

DENNA TRÅD ÄR ALVARLIGT SJUK OCK BORDE RADERAS!!!
#22 - 21 maj 2007 20:45
Vem faan kommer ens på tanken på att sätta någonting annat än vatten i ett akvarium?! Fattar inte, tycker denna tråden borde tas bort.
#23 - 21 maj 2007 21:10
Det sjuka är människor som förargar sig över denna tråden. Om trådskaparen kan komma på ideén så kan andra det. Finns det dock en sådan här tråd när denne "idioten" söker på internet så kanske denna personen inte utsätter fisken för detta påstådda djurplågeri.
Det är bättre att svara sakligt och korrekt än att rent av bara påstå att karamellfärg är farligt för fiskar. Nu är det säkerligen så, men hur vet vi det?

Kan man tänka sig att karamellfärgen är, om man ser till molekylär form, såpass liten att den kan ta sig in i cellerna? Jag tänker typ på osmosen eller vad det heter. Ni insatta vet vad jag menar.

Någon som skulle vilja ta reda på vad karamellfärg innehåller. Då gärna i fler än en färg eftersom de antagligen inte är lika dana.

Ni som tycker att detta är förkastligt utav mig, tänk efter själva. Om någon påstår något, förväntas den kunna bevisa det. Påstår man nu att karamellfärg är skadligt, bevisa det. Bara för att det normalt inte brukar finnas i fiskens vatten betyder inte det att det är skadligt/farligt/osv.

Tro nu bara inte att JAG gjort det legetimt att stoppa fiskar i färgbad, jag anser bara att man skall basera uttalande om hur mycket djurplågeri det är på ren fakta.
#24 - 22 maj 2007 12:33
Karamell færg innehåller blandst annat etanol. Farligt før fiskar? Ja. Det ær dock inte sækert alkoholen ær skadlig før dom i så små mængder.
Det innehåller också glycerol som ær en trivalent alkohol. Det ær en sockeralkohol som som hos mænniskor kan ge diarre och kolik om det intas i før store mængder. Det ær pga av førhøjt osmolaritet i tarmarna. Farligt før fiskr? Det verkar troligt...

Rød karamellfærg innehållet också karmin som ær ett organisk utvunnet færgæmne.
#25 - 22 maj 2007 14:33
Vad händer om man råkar spilla öl i akvariet? Är det någon skillnad på Tuborg och Falcon Bayerskt för fiskarna?
#26 - 22 maj 2007 14:42
MattiasL skrev:
Vad händer om man råkar spilla öl i akvariet? Är det någon skillnad på Tuborg och Falcon Bayerskt för fiskarna?

Jag tror dom gillar Tuborg bæst;)
#27 - 22 maj 2007 19:55
Jag förstår inte varför folk anser denna tråden vara sjuk? Vartnågonstans läste ni att h*n ville testa det? Bara om det var farligt.

Det är inget sjukt med att undra, era svar däremot tycker jag är sjuka eftersom de inte tillför så mycket för att svara på frågan.

Varför ska man låsa tråden bara för att det börjar med en annorlunda fråga?

Till sist tror jag att fiskarna föredrar Falcon ;)
#28 - 23 maj 2007 09:37
Verkar lite som tråden höll på att urarta sig där ett tag.
Personligen tycker jag tråden är nyttig. Här får man ju reda på vad man abolut inte ska göra med fiskarna.
Sen att humorn här inne är lite av ett annat slag ;) kan kanske förvirra vissa.
#29 - 23 maj 2007 20:53
icejoy skrev:
Verkar lite som tråden höll på att urarta sig där ett tag.

Personligen tycker jag tråden är nyttig. Här får man ju reda på vad man abolut inte ska göra med fiskarna.

Sen att humorn här inne är lite av ett annat slag ;) kan kanske förvirra vissa.

Nyttig tråd tycker du? Kanske det!
Om man nu inte är helt säker på om man ska hälla karamellfärg i karet så är det ju verkligen JÄTTEBRA att det står någonstans men sen kan man ju säga så också att vet man INTE det så kanske man ska skaffa sig en annan hobby.

Agnez:eek:
#30 - 24 maj 2007 07:08
Anledningen till att man inte skall ha fiskarna i vatten med för hög CO2 - eller kolsyrat vatten för den delen - är att fiskarna kan inte "andas". Fiskar har runt 30mg/l CO2 i blodet om jag inte har fel. Så länge CO2 halten i vattnet är lägre kan den ta upp syret som finns i vattnet - men med detsamma som det är högre i vattnet så kan den inte längre få i sig syret i vattnet (och då kvittar det hur syresatt vattnet är)
#31 - 24 maj 2007 14:31
Vad händer om man fyller akvariet med sjuka trådar?
#32 - 26 maj 2007 12:28
ok nu har jag studerat tråden i alla dess roliga, arga, vetenskapliga former. och ber om ursäkt att jag frågar en sådan SJUK grej som att häla keramell färg i vattnet. men vart nån annanstans kan man få reda på de?
på ica kanske där säljer dom ju karamellfärg? nejdå här finns så mkt vetande folk så jag tror jag frågar här!

för övrigt så skulle jag nog inte testa det även om de visade sej vara ofarligt. och jag syftade inte enbart på karamellfärg utan allehanda experiment som folk får för sej att prova på fiskar. våra söta fiskar skriker ju inte när dom lider, därför känns de alltså inte så farligt att prova massa skitsaker.

ta bort tråden om ni vill, jag kan ju inte bestämma! ni kan ju kasta ut mej också..varför inte anmäla mej... för en lite udda fråga.

här är även länken till filmen på slöjstjärten som blir plågad. jag vet inte vad som hände sen med fisken. och jag har inte sök "plåga slöjstjärt" på google eller nåt sånt..utan filmen hittade jag av en slump

http://www.neistat.com/movies/goldfish/index.htm

tack för mej!

Ps Jag skrattade inte När jag såg filmen. men jag började undra...Ds
#33 - 26 maj 2007 13:15
Säger inget om tråden. Alla grunnar väl på bisarra saker emellanåt. Iaf jag har skruvad fantasi emellanåt. Så länge det stannar vid tanken så...

Men filmen [:(!][:(!][:(!]

Jävla djurplågeri.
Vi kan fundera över "konst eller konstigt", då filmskaparna tydligen var konstnärer.:mad:
#34 - 26 maj 2007 15:06
Är väl inte så mycket värre än när växtakvarister trycker ner så mycket CO2 så fiskarna knappt kan andas ;)
#35 - 26 maj 2007 16:06
Läste igenom denna intressanta och känsloväckande tråd. Personligen tror jag inte att fiskarna tar stor skada av små mängder karamellfärg men det betyder inte att man skall ha färgen i akvariet för den skuld. Däremot har jag läst någonstans att öl (oavsett fabrikat) är mycket skadligt tom. livsfarligt för fiskarna pga. alkoholen.

Filmen med guldfisken är rätt så typisk på nätet i dag. Det distribueras en massa i min menig sjuka filmer på nätet. Dessa filmer berör inte bara djurplågeri. Vanliga teman är hur man kör bil på almänna vägar så regelvidrigt som möjligt med eget och framför allt andras liv som insats samt filmer där man helt enkelt misshandlar andra med enda syfte att få visa det på nätet.
#36 - 26 maj 2007 21:49
Jag kan berätta med tanke på alkoholen att för tio år sen på en fest hemma hos mig så hällde en full kille en drink i mitt 375 l akvarium (ingen var där för att stoppa honom) resultat blev att alla fiskar förutom en som var mycket större än de andra dog. Den fisken som ”klarade sig” blev aldrig normal , beteendet blev helt annorlunda och man såg att fiskens hjärna var skadad. (det rörde sig om en mycket liten mängd alkohol)
#37 - 26 maj 2007 21:54
Nickeman skrev:
till Karrokaja : Va fan har du kommit på allt detta skitet!? skulle inte fövåna mig överhuvudtaget ifall du plågar djur själv!

Ta det lungt. Om de fanns en skola på internet som utbildar läs och skrivkunnadet i forum, så skulle jag rekomendera den varmt till just dej.

Du kanske missade att jag inte tänkte pröva det omtalade ämnet själv?

Jag i egen hög person. Har inte varit ohövlig mot nogån och tänker inte vara det heller.

Men bara för att jag frågar en väldigt "udda" fråga, så betyder det inte att jag gör vad jag tänker eller frågar.

I forum får man absolut inte glömma att man konverserar med andra människor så att ge en lagom taskig kommentar kan göra en människa sur och ledsen. inte för att jag tar åt mig av dig, men tänk på det.

bara så du vet! Puss o Kram;)
#38 - 27 maj 2007 06:50
nmj skrev:
Jag kan berätta med tanke på alkoholen att för tio år sen på en fest hemma hos mig så hällde en full kille en drink i mitt 375 l akvarium (ingen var där för att stoppa honom) resultat blev att alla fiskar förutom en som var mycket större än de andra dog. Den fisken som ”klarade sig” blev aldrig normal , beteendet blev helt annorlunda och man såg att fiskens hjärna var skadad. (det rörde sig om en mycket liten mängd alkohol)

375 liter sa du?
Kunde du inte tryckt ner idioten i karet så kunda han ju själv fått smaka på sin medicin. Tänk...en full idiot nertryckt i ett akvarium...det kallar jag konst om något...med tanke på att slöjfilms skaparen var "konstnär"
:D:D:D

Agnez
#39 - 27 maj 2007 09:52
nmj skrev:

Det finns också alkohol i karamellfærg (se mitt tidigare inlægg) så jag tror inte inte det ær nån bra ide att anvænda det i akvarier.
#40 - 27 maj 2007 17:43
på mtv kl 9 går "jackass" där är de en kille som sväljer en gulfisk och sedan spyr upp den i en guldfiskskål..och fisken lever ! :P
Bilagor:
#41 - 27 maj 2007 19:33
karrokaja skrev:
ok nu har jag studerat tråden i alla dess roliga, arga, vetenskapliga former. och ber om ursäkt att jag frågar en sådan SJUK grej som att häla keramell färg i vattnet. men vart nån annanstans kan man få reda på de?

på ica kanske där säljer dom ju karamellfärg? nejdå här finns så mkt vetande folk så jag tror jag frågar här!

för övrigt så skulle jag nog inte testa det även om de visade sej vara ofarligt. och jag syftade inte enbart på karamellfärg utan allehanda experiment som folk får för sej att prova på fiskar. våra söta fiskar skriker ju inte när dom lider, därför känns de alltså inte så farligt att prova massa skitsaker.

ta bort tråden om ni vill, jag kan ju inte bestämma! ni kan ju kasta ut mej också..varför inte anmäla mej... för en lite udda fråga.

här är även länken till filmen på slöjstjärten som blir plågad. jag vet inte vad som hände sen med fisken. och jag har inte sök "plåga slöjstjärt" på google eller nåt sånt..utan filmen hittade jag av en slump

http://www.neistat.com/movies/goldfish/index.htm

tack för mej!

Ps Jag skrattade inte När jag såg filmen. men jag började undra...Ds

Blääk vilken äcklig film... jag blev illamående. [:-85] Visst kan man undra saker... men att ställa sig och göra nåt sånt och filma det dessutom... konstig konst tycker jag! :confused:
#42 - 28 maj 2007 13:06
AA! Jag njöt inte heller! jag led, med fisken. och killarna som gjorde det. att behöva göra en sådan sjuk sak bara för att bli accepterad som "cooling" eller nåt sånt. tänk om jag la ut en film på hur jag långsamt dödar en hundvalp. AJAJ! jag hade fåt snuten efter mej på 2 RÖDA! (jag plågar inte djur!)
#43 - 28 maj 2007 15:43
karrokaja skrev:
AA! Jag njöt inte heller! jag led, med fisken. och killarna som gjorde det. att behöva göra en sådan sjuk sak bara för att bli accepterad som "cooling" eller nåt sånt. tänk om jag la ut en film på hur jag långsamt dödar en hundvalp. AJAJ! jag hade fåt snuten efter mej på 2 RÖDA! (jag plågar inte djur!)

Ja samhället är faktiskt bra konstigt. Det är okej att plåga vissa djur men inte andra. Undrar hur man försvarar det, att man bara skulle jaga efter de som plågar ett djur med päls, fjädrar etc. I lag är det väl inte okej att plåga en fisk heller egentligen, men i verkligheten är det ingen som skulle göra något åt saken. Om jag t ex skulle ringa Polisen och säga att jag vet att min granne vanvårdar en guldfisk, skulle de åka dit? Skulle inte tro det.
#44 - 30 maj 2007 13:03
Kjaer skrev:
Det finns också alkohol i karamellfærg (se mitt tidigare inlægg) så jag tror inte inte det ær nån bra ide att anvænda det i akvarier.

Men om man späder ut karamellfärgen i lite vatten och sen sjuder det... Försvinner inte alkoholen då?
Rent hypotetiskt alltså...
#45 - 30 maj 2007 13:39
rebecka_o skrev:
Ja samhället är faktiskt bra konstigt. Det är okej att plåga vissa djur men inte andra. Undrar hur man försvarar det, att man bara skulle jaga efter de som plågar ett djur med päls, fjädrar etc. I lag är det väl inte okej att plåga en fisk heller egentligen, men i verkligheten är det ingen som skulle göra något åt saken. Om jag t ex skulle ringa Polisen och säga att jag vet att min granne vanvårdar en guldfisk, skulle de åka dit? Skulle inte tro det.

nej.. det är väldigt underligt. man läser det även i tidningarna.

"MAN DÖDADE 7 HUND VALPAR - 5 Års fängelse" men om det hade stått
"MAN FRYSTE IN 10 GUPPY" tro mej de hade inte ens stått i tidningen... men jag tror de beror mkt på..att men tex äter fisk...fiskar fisk.. och att fiskar är så "otama" ingen "personlighet" men alla vet ju (som har akvarium iaf) att fiskar vist har sina olika sätt att beté sig på... personlighet!
Och framförallt dom ger inget hjärtskärande skrik när dom blir "plågade"
så samhellet har sina skruvar lösa när det gäller djur och deras respeckt!
#46 - 31 maj 2007 06:32
rebecka_o skrev:

Sanningen är att polisen skulle inte bry dig ens om du slog ner en elefant, de har inte tid att bry sig.
Jag har en kompis som hade en aggresiv man i sin lägenhet som slog sönder saker, de ringde polisen. "Nej vi kan inte komma förrän han har slagit någon."

Visst känns det tryggt...
#47 - 31 maj 2007 13:13
Inte för att jag försvarar denna film, men blir ni lika upprörda när en fiskare slänger upp levande fisk på en brygga och låter den ligga tills den är död?
Bilagor:
#48 - 31 maj 2007 14:56
Daniel_N skrev:
Inte för att jag försvarar denna film, men blir ni lika upprörda när en fiskare slänger upp levande fisk på en brygga och låter den ligga tills den är död?

Bra Daniel, folk här har problem med att tänka ett steg längre.
Varför är det okey att plåga djur ibland, och ibland inte?

Jag fattar inte varför det läggs upp sådana här filmer på Zoopet, fattar ni inte varför folk gör dem? det är just för att de vill att folk ska se det och på så vis bli bekräftade på något vis, det kan vara som masturbation för dem.
#49 - 6 juni 2007 15:49
Daniel_N skrev:

Men det är de jag menar Daniel...

Det tycks inte vara lika mycket plågeri när det gäller en fisk..eftersom man fiskar och äter fisk... Men om vi tar länder där det är helt normalt att äta apor...eller hundar eller katter, då blir de genast en annan sak.
Då helt plötsligt kommer djurrätts aktivister och skriker o gormar...
"rädda hundarna i Det och de landet, dom blir uppätna! o plågade!"

sedan när dom har varit ute och gjort en "bra sak" så går dom hem och mumsar i sej en saftig laxfilé med räksallad och potatis.

Hoppas du förstår vad jag menar?

och slutligen. Jag tycker synd om fisken där den ligger o spratlar för sitt liv.
Jag äter gärna fisk...men ynklig som jag är kan jag inte se den lida.
#50 - 6 juni 2007 16:30
Kan inte se filmen så vad händer i den?
När (vi) fiskar så dödar vi fiskarna så fort de kommer upp antingen genom att bryta nacken av dem eller att krossa skallen.
#51 - 11 juni 2007 00:50
Daniel_N skrev:

Jag tycker inte att det är ok att slänga upp fisken och låta den självdö.

Men visst fan är det skillnad att plåga ett djur för underhållnings skull gentemot om man ska använda det som föda...
#52 - 18 juni 2007 18:32
karrokaja skrev:
Men det är de jag menar Daniel...

Det tycks inte vara lika mycket plågeri när det gäller en fisk..eftersom man fiskar och äter fisk... Men om vi tar länder där det är helt normalt att äta apor...eller hundar eller katter, då blir de genast en annan sak.

Då helt plötsligt kommer djurrätts aktivister och skriker o gormar...

"rädda hundarna i Det och de landet, dom blir uppätna! o plågade!"

sedan när dom har varit ute och gjort en "bra sak" så går dom hem och mumsar i sej en saftig laxfilé med räksallad och potatis.

Hoppas du förstår vad jag menar?

och slutligen. Jag tycker synd om fisken där den ligger o spratlar för sitt liv.

Jag äter gärna fisk...men ynklig som jag är kan jag inte se den lida.

Detsamma borde väl rimligtvis gälla alla djur i så fall? Är det frukstansvärt att äta hundar och katter för att vi har dem som husjur och ok att äta gris och ko för att det är "matdjur" ?
#53 - 18 juni 2007 20:52
Har ju blivit en tradition! hade vi haft kossor och grisar till husdjur hade det ju varit ok att äta hund och katt.
#54 - 18 juni 2007 20:58
Hela tråden borde raderas det är den sämsta tråd zoopet någonsin haft.
den är varken rolig eller komisk och knappast är det nångon mening med den heller :(
#55 - 19 juni 2007 16:36
Jag tycker det är en ganska intressant tråd. Varför är det ingen mening med den? Det är ingen dålig ton i den heller, det är en "rolig" diskussion att följa eftersom alla som diskuterar sköter det snyggt utan att gå till personangrepp eller någonting sånt.
#56 - 20 juni 2007 18:33
den är iallafall e jävla Onödig
Bilagor:
#57 - 20 juni 2007 18:37
den VÄLDIGT konstiga och onödiga ursprungsfrågan besvarars inte längre. och sen kom det in en djurplågeri[:(!][:(!][:(!][:(!][:(!] film och förvirrade allting.

Och som svar på ursprungsfrågan

1.Kolla med mat istället om du vill se strömmen
2.Både Loka(samma sak som ramlösa) och karamellfärg är plågeri.
#58 - 20 juni 2007 19:04
Enligt min åsikt så hör inte en dylik diskution hemma på något seriöst fiskforum, det finns böcker att läsa i om grundläggande akvaristik.
#59 - 22 juni 2007 09:24
Då måste ju alla off topic trådar vara värdelösa också och inte värda att finnas kvar?

Jag tycker att tråden är intressant även om inte ursprungsfrågan diskuteras så mycket, tycker inte ni det varför läser ni då tråden och svarar i den? Ingen tvingar er?

Den här diskussionen som vi för nu om den andra diskussionen är onödig eller inte är fruktansvärt off topic, så det sista jag tänker säga om den saken; Läs inte om ni tycker den är onödig men resten som diskuterar och läser om det får göra det.
#60 - 22 juni 2007 20:18
Kjaer skrev:

[COLOR=Green][FONT=Courier New][SIZE=6]HÖHÖ!!!![/SIZE][/FONT][/COLOR]
#61 - 22 juni 2007 20:29
Nickeman skrev:

[FONT=Courier New][COLOR=Green]hallå! bara för att du blir störd behöver du inte komma med påhopp. jag tycker också att hela idéen är helt bisarr men Karrokaja kanske bara kom på detta och undrade. det är väl inget fel att fråga så länge man inte skadar djuren, eller? det kanske tillochmed är bättre nu för antagligen så vet karrokaja att såna experiment inte är bra för firrarna och inte accepterade iochmed de många upprörda reaktionerna, eller hur?

[/COLOR][/FONT]
#62 - 22 juni 2007 20:50
3 guppy skrev:
Hela tråden borde raderas det är den sämsta tråd zoopet någonsin haft.

den är varken rolig eller komisk och knappast är det nångon mening med den heller :(

[FONT=Courier New][COLOR=Green]jag tycker det är en riktigt intresant tråd. inte direkt "rolig" men givande. skönt att det gick från att va ett enda klagomål till en lite mognare samhällsdisskution.
[SIZE=6]BLI VEGETARIANER ALLIHOPA!!:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D[/SIZE]
[/COLOR][/FONT]
#63 - 22 juni 2007 21:07
Pegrasus skrev:

Bästa skämt i tråden
#64 - 22 juni 2007 21:08
Kjaer skrev:

Trådens Näst bästa skämt
Bilagor:
#65 - 22 juli 2007 11:30
3 guppy skrev:
Bästa skämt i tråden

*Bugar mig* :D

Det jäkliga är att sånt tyvärr händer. :( Alla har inte en EPA-traktor att avreagera sig på.
#66 - 22 juli 2007 12:00
vissa svär när de skriver och det är väldigt otrevligt och tyder på brister i ordförråd och intellekt! och då syftar jag inte på "jäklar" ;)

Annons