Kära Black Molly???

#1 - 1 december 2003 21:02
Jag undrar.
Ända sen igår när vi bytte vår gamla doppvärmare till en ny har Black Mollyna samlats vid den och liksom "pussat" på den.
Har dom gått och blivit förälskade. [:-50] Eller beror det på något annat?
Kan ju tillägga att det sitter en liten lampa på doppvärmaren som lyser orange när den jobbar. Men dom är där även om den är släckt.

M.V.H Zzaj
#2 - 1 december 2003 21:31
antagligen jagar dom Alger....
#3 - 1 december 2003 21:36
Alger?? På en sprillans ny doppvärmare???
Hade det varit alger dom varit ute efter kunde dom gett sig på växterna.
#4 - 1 december 2003 22:07
Har du aldrig tidigare märkt att Black Molly är väldigt nyfikna av sig, och undersöker allt som är nytt i akvariet...?
Det har iallafall jag märkt......förutom när det kommer en håv ner i det... [:-92]
#5 - 1 december 2003 23:33
de ser antagligen sin spegelbild..
#6 - 2 december 2003 00:55
den "luktar" väl annat än det andra i akvariet..de försöker äta på den..precis som de gör om du stoppar ner fingret =)
#7 - 4 december 2003 00:25
Jag tror att dom tänker att doppvärmaren är en ny sorts molly och att dom ska äta upp den innan den tar över!
#8 - 6 december 2003 17:22
Mina regbågsmolly gör liknande med mitt yngelkar när det flyter omkring. Själv tror jag att dom försöker äta av den yngelmat som jag lägger i. Men jag kan ha fel .... dom verkar lite glupska av sig jämnfört med andra fiskar, fast dom gör inte så någon annanstans.
#9 - 7 december 2003 15:28
Min black molly låg ofta vid doppvärmaren eller pumpen innan hon fick yngel.
Min Black Molly hona har fått något på ögat som ser ut som en bubbla över hela ögat, någon som vet vad det är?
#10 - 13 december 2003 11:54
Tack för svaren.
Dom är fortfarande "nyfikna" på doppvärmaren men inte lika mycke längre.

M.V.H Zzaj

Annons