<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Så det finns olika sorters prinsessor? humm..jasså?
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Jodå, N. brichardi och N. pulcher 'daffodil'. Påskliljan (daffodil) är som namnet antyder gulaktig, medan brichardi är beige med brun ton. Bägge finns på bild här på zoopet. Det finns dessutom ett par arter till av Neolamprologus som ser ut som prinsessor, med lyrstjärt, men annan färgsättning.
Det har påståtts att N. pulcher skall vara något snällare än N. brichardi, men jag är skeptisk. Jag har dock aldrig hållit N. pulcher, så jag vet inte säkert.
N. brichardi är inte super-aggressiv, men den är tuff och ynglar mycket, och varje yngel tar sig ett eget revir efter ett tag - dvs efter ett år eller två så finns det inte mycket ledigt utrymme kvar för andra bottenlevande fiskar, om de inte klarar att skydda sina revir mot brichardina.
Ditt 240 (var det va?) kan utan vidare ha två-tre par brichardi, plus stimfiskar, eller ett par brichardi och ett gäng andra fiskar, men då kan du behöva se till att inte brichardina blir för många och tränger ut de andra fiskarna.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Tack för svaret, Mike_Noren! =D
Då går det bra om man har ett par och inte för många fiskar?
Ja, 240 BLIR det troligen ,har inte fått det än.
Så de tar hand om sina yngel? Hur länge lever de ungefär ?