Kan min Cichlasoma(hane) vara sjuk?

#1 - 16 december 2004 21:04
Han är nyinflyttad i akvariet. Avföringen är väldigt ljus och lång. Äter dåligt hör han också. I övrigt är det krut i fisken och den simmar och far runt och gräver.
Äter ju dock mer nu än dom första dagarna.
#2 - 16 december 2004 21:07
Ursprungligen skickat av steveo

<font color="red">Han är nyinflyttad i akvariet.</font id="red"> Avföringen är väldigt ljus och lång. Äter dåligt hör han också. I övrigt är det krut i fisken och den simmar och far runt och gräver.

Här tror jag du har svaret!Hur länge har du haft den? Är det krut i den så kan jag inte tänka mig att det är nån fara! Är det sajicahanen som välter stenarna så hade jag absolut inte känt nån oro!
Mvh // Maria
#3 - 16 december 2004 21:12
Ursprungligen skickat av Lenmar

[quote]Ursprungligen skickat av steveo

<font color="red">Han är nyinflyttad i akvariet.</font id="red"> Avföringen är väldigt ljus och lång. Äter dåligt hör han också. I övrigt är det krut i fisken och den simmar och far runt och gräver.

Här tror jag du har svaret!Hur länge har du haft den? Är det krut i den så kan jag inte tänka mig att det är nån fara! Är det sajicahanen som välter stenarna så hade jag absolut inte känt nån oro!
Mvh // Maria
[/quote]

Hehe, ja det är han som är byggare bob i karet.
Har bara bott där i ca 4-5dagar.
#4 - 16 december 2004 21:14
Då tror jag absolut inte att det är nån fara! Ibland kan ju fiskarna bajsa lite ljust och långt utan att de är sjuka!?!

Annons