Kan man önska en viss artbeskrivning ?

#1 - 23 juni 2005 15:35
Kan man önska att en artbeskrivning för en viss art läggs in bland zoopets artbeskrivningar ? (Jag har ett antal foton på båda arterna)

De arter det gäller är:
- Röd häxmal: Rineloricaria sp "red" (L10a) Bilder
- Corydoras Kanei (C046) Bilder
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 23 juni 2005 17:15
I princip så funkar det som så att jag skriver artbeskrivningar för ett ca. 4 månader åt gången (har för mig att jag har gjort artbeskrivningar fram till någon gång i augusti).

När jag skriver en omgång med artbeskrivningar så funkar det som så att jag innan dess "dammsuger" goldisarnas fotoalbum och sedan använder de bra foton som finns på arter som inte finns med bland artbeskrivningarna.
Tycker dina foton ser mycket bra ut så det är bara att lägga upp några av dem i goldisarnas bildarkiv så kommer de med all säkerhet med i nästa omgång.
#3 - 24 juni 2005 08:05
[QUOTE=Kjell Fohrman] När jag skriver en omgång med artbeskrivningar så funkar det som så att jag innan dess "dammsuger" goldisarnas fotoalbum och sedan använder de bra foton som finns på arter som inte finns med bland artbeskrivningarna.[/QUOTE]
Med andra ord så kan man alltså indirekt önska sej en artbeskrivning.
Och det är dessutom troligare att det blir artbeskrivning om arten ifråga är lite större och lite sävligare så den gör sej bra som fotobjekt eller... :)
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 24 juni 2005 09:01
Och det är dessutom troligare att det blir artbeskrivning om arten ifråga är lite större och lite sävligare så den gör sej bra som fotobjekt eller... :)

För står inte riktigt vad du menar - kanske menar du att det är lättare att ta bra foton på stora sävliga exemplar och det stämmer säkert, men idag tycker jag att det kommer in även många bra foton på små snabba fiskar så det stämmer inte längre.

Annons