Då mina andra kar står på lecablock, träbänkar och såna saker så fick jag nu hem ett 375 med tillhörande ställning i aluminum och med 3 inställbara ben!
Dock tycker jag en sådan ställning verkar ostabil, kan man lita på en sådan?
Vill inte direkt ha 375L vatten på ett parkettgolv. ;)
Ställningen har väl dock tre
par ben och visst kan de tyckas vara vingliga men jag har under alla år aldrig hört talas om att ngn alu-ställning rasat ihop eller vällt utan "hjälp". Har emellertid hört skräckhistorier om att fötterna trängt igenom golvplanet men ngn bekräftelse på vilket undermåligt underlag de haft har jag aldrig fått. (Antar iaf att de inte tagit hänsyn till bjälklaget under golvet.) Är man orolig bör man såklart skydda golvet mot fötterna då det iaf ganska lätt kan uppstå fula märken. Vet att en del använder urfrästa hockeypuckar.
Personligen tycker jag att man om möjligt alltid skall följa tillverkarens rekomendationer oavsett om det gäller ställningar, ramakvarier, helglasakvarier, friggo eller inte friggo.
Jag har iaf under ett drygt kvartssekel haft sammanlagt kanske 30-40 kar och majoriteten av dem har varit alukar på aluställningar för vilka jag följt tillverkarnas rekomendationer och aldrig varit med om ens ett läckage.