Kan man kallas kändis nu???

#1 - 4 juni 2005 15:13
Så är man kändis på riktigt då... i alla fall i Jämtland :p

http://www.op.se/parser.php?level1=10&level2=48&id=501103
#2 - 4 juni 2005 15:22
Här har du varit "kändis" ett bra tag *ler*..... Bra artikel!!
#3 - 4 juni 2005 15:24
Grattis till publiciteten. :)
Men som stuntartisterna säjer på TV:
Don´t try this at home... :D
Om inte hela familjen riktigt verkligen är med på det hela.
#4 - 4 juni 2005 18:10
heja Nancy! Jag har ju fortfarande bara tre kar igång men när vi fått lite uppvärmning fixad i källaren - då så!
#5 - 4 juni 2005 18:28
Klockrent Nancy ;);););););)

// Matte
#6 - 4 juni 2005 19:07
"Skyllde på henne" :) Det känner jag igen !!
#7 - 4 juni 2005 21:56
haha kan man få en autograf ;)
#8 - 4 juni 2005 22:00
Bra reportage i alla fall :)
#9 - 4 juni 2005 22:21
Härligt att läsa om dej Nancy :) Jag fick en del tips där - och vet juh definnitivt vem jag skall fråga härdan efter :p
admin
Christian Alfredsson
#10 - 5 juni 2005 07:29
Snyggt med akvarieställningen i badrummet. Dessutom måste det vara ruskigt praktiskt.
#11 - 5 juni 2005 07:55
Bra tidsfördriv när man sitter på toan. Då blir man aldrig uttråkad.

Inte heller något problem med vatten på golvet.
#12 - 5 juni 2005 08:00
Bra artikel, vilka fina bilder de hade lyckats ta, eller fick de låna??? :)
/Åsa
#13 - 5 juni 2005 11:56
Oooops... vad det hade skrivits här då! Jo, det var en bra artikel, även om det alltid är så att somliga saker missuppfattats eller att viktig info utelämnats... Tråkgast var kanske att hon missat det viktigaste nybörjartipset, nämligen att man ska bestämma sig för fisk först, ta reda på fakta och SEDAN köpa akvarium...

Akvarieställningen i badrummet är det bästa som hänt mig, särskilt som jag lyckades få 140 Corydorasyngel mitt i flytten, vilket innebar att jag behövde byta vatten minst varje dag i ett kar.... bara att köra häverten till avloppet och sedan fylla på med duschen.... kanonbra!!! De 140 Corydorasynglen står för underhållningen vid toabesöken (är precis i näshöjd), enda nackdelen är väl att den toan ständigt är upptagen.... inte ens den mest akvarieointresserade tonåringen kan låta bli att imponeras av dem... Snyggare kommer det också att bli i badrummet när frontpanelerna kommer på ställningen... det är ju en butiksställning med skjutluckor mellan raderna av kar...
Bilderna tog de aldeles själva... synd bara att de inte satte in någon av de massor som de tog på mina Leptosomor, ska kolla om jag kan få något av dem...
#14 - 5 juni 2005 21:57
Den artikeln var fin. Hoppas att den lockar fler att börja med vår hobby.
#15 - 6 juni 2005 08:35
Grattis Nancy till artikeln!

Måste varit kul att få vara med.
Kjell Fohrman
Administrator
#16 - 6 juni 2005 08:43
Tråkgast var kanske att hon missat det viktigaste nybörjartipset, nämligen att man ska bestämma sig för fisk först, ta reda på fakta och SEDAN köpa akvarium...

Jamen hallå där - det viktigaste tipset måste väl vara att kolla på Zoopet först;)

Dock en en mycket trevlig artikel trots detta misstag - snart är du väl lika känd som storsjöodjuret:D
#17 - 6 juni 2005 13:23
[font=Comic Sans MS][color=red]Vad kul Nancy!! Kändis på riktigt :)[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]En riktigt bra aritkel, kan väl hålla med Kjell om att en liten länk till Zoopet saknades, men det kan ju inte du hjälpa!! Eller hur ;)[/color][/font]
#18 - 6 juni 2005 13:26
Oj va kul med lite uppmärksamhet!! Jättebra artikel! Kul att det var en aktiv zoopetare som var med, en som är så jättetrevlig! Du blev ju ingen riktig kändis nu, det har du ju alltid varit!!
#19 - 6 juni 2005 16:40
Tack Nancy! Du ger mig styrka att skaffa ett kar till:D
#20 - 6 juni 2005 19:11
Jodå, länk till Zoopet ingick i mina nybörjartips... men det hoppade hon också över :(
Vad gäller Kjells koppling mellan mig och storsjöodjuret... ja... man får väl hoppas att det inte var något annat i tankarna bakom... ödla som ödla :p Har för mig att en viss Zoopetare med killianknytning gjort denna koppling tidigare....

Jimk! Hoppas du läst Erikthurs inlägg här ovan, det gäller att hela familjen är med på det. Här är min man med på noterna och mina tonåringar har resignerat... de märker nog knappast att de får sand mellan tårna i duschen och är det akvariepryttlar i handfatet så går de bara iväg till köket och tvättar händerna... Tror att många skulle kunna bli vansinnig av att ha allt detta akvariekaos hemma...

Apropå artikeln förresten, tänkte bara meddela att jag just satt upp ett litet extrakar på köksbänken till snäckisynglen... har alltså redan växt ur ställningen :o *sneglar försiktigt in genom dörren till det andra badrummet*
#21 - 6 juni 2005 19:22
[QUOTE=Tant Nancy]tänkte bara meddela att jag just satt upp ett litet extrakar på köksbänken till snäckisynglen... har alltså redan växt ur ställningen [/QUOTE]

haha var kommer de sluta egentligen ;)
#22 - 6 juni 2005 21:27
haha var kommer de sluta egentligen

Förhoppningsvis slutar det med en lokal, eller så växer det en över huvudet och man ledsnar och lägger ner *hmmm, undrar om någon tror på det senare*
#23 - 6 juni 2005 21:30
lägger ner det helt tror jag aldrig du kommer göra men möjligheten finns att du trappar ner till 1-2 kar.

12st är ju rätt mycke arbete.
Kjell Fohrman
Administrator
#24 - 6 juni 2005 21:39
[QUOTE=Tant Nancy]
haha var kommer de sluta egentligen http://www.zpet.se/forum/images/smilies/wink.gif

Förhoppningsvis slutar det med en lokal, eller så växer det en över huvudet och man ledsnar och lägger ner *hmmm, undrar om någon tror på det senare*[/QUOTE]
I tidernas begynnelse så hade jag också akvarierna hemma - men när antalet liter började överstiga 5.000 allt för mycket så blev det en lokal, som följdes av en ny lokal, som blev en ny lokal, som blev en affär, en ny affär, ytterligare en ny affär och slutligen ytterligare en och där hade jag cirka 400 akvarier som innehöll mer än 100.000 liter vatten innan jag tog mitt förnuft till fånga (för ca. 15 år sen) och började trappa ner, snart är jag nog helt avvand eftersom jag nu säljer ut det sista akvarierna. Fast å andra sidan så har jag redan gjort plats för några helt nya akvarier till hösten så helt avand blir man nog aldrig:p

Så det är tufft att bli av med akvariesmittan och AA (Anonyma akvarister) har säkert många medlemmar.
Tror nog inte det växer dig över huvudet - du verkar stå stadigt på jorden och har säkert mer förstånd än jag haft:D
#25 - 6 juni 2005 21:40
Jag räknar med att jag lägger ca 3 timmar i veckan på mina kar... lite mera nu med mina Corydorasbebbar kanske... men det är absolut ingenting med tanke på vilken tid man lade ner på hunden när man hade en sådan...

Jag tror att det är med akvarier som med rökning, antingen sluta tvärt eller fortsätta, nedtrappning är nog rätt omöjligt. Tänk bara vad som händer när man ser att man har fiskar som leker t ex... jag har jättesvårt att låta det vara bara...

Apropå det senare så såg jag att mina Corydoras lekt igen... har alltså ytterligare ett akvarium fullt med rom... Ska försöka hålla tassarna borta och låta naturen ha sin gång där (de är i samma kar som en bröt Ancistrusar)... får väl se om jag klarar det... Annars så har jag ju ett tomt 112 liters stående...skulle ju gå att starta... om man flyttar på träningscykel och bokhylla som sagt.... bara tillfälligt så klart...:p
#26 - 6 juni 2005 21:47
[QUOTE=Kjell Fohrman]
I tidernas begynnelse så hade jag också akvarierna hemma - men när antalet liter började överstiga 5.000 allt för mycket så blev det en lokal, som följdes av en ny lokal, som blev en ny lokal, som blev en affär, en ny affär, ytterligare en ny affär och slutligen ytterligare en och där hade jag cirka 400 akvarier som innehöll mer än 100.000 liter vatten innan jag tog mitt förnuft till fånga (för ca. 15 år sen) och började trappa ner, snart är jag nog helt avvand eftersom jag nu säljer ut det sista akvarierna. Fast å andra sidan så har jag redan gjort plats för några helt nya akvarier till hösten så helt avand blir man nog aldrig:p

Så det är tufft att bli av med akvariesmittan och AA (Anonyma akvarister) har säkert många medlemmar.
Tror nog inte det växer dig över huvudet - du verkar stå stadigt på jorden och har säkert mer förstånd än jag haft:D[/QUOTE]

Det låter som en dröm Kjell... med alla lokaler och butiker... Tyvärr tror jag inte att Östersund räcker till för nåt sådant, utan då måste man väl flytta söderut först... tyckte det räckte att flytta en mil med alla akvarier jag... Vilken tur att du planerat för nya akvarier Kjell... kan inte tänka mig dig utan några burkar... blir ju lixom lite konstigt med Aquapappa då....
Bli av med akvariesmittan vill jag inte, enda gången det är jobbigt det är i semestertider.
Undrar hur länge vår aquakompis Jonas kommer att ställa upp som akvarievakt??? Förra året blev det ett flera timmar långt strömavbrott dagen efter att vi hade åkt... gissa om han var sur när han fick stå och städa pumpar i timmar!!!:p
#27 - 6 juni 2005 21:49
[QUOTE=Tant Nancy]bara tillfälligt så klart...:p[/QUOTE]

hhmm va har du för definition på tillfälligt ;)

100.000+ liter akvarie där ligger man allt i lä
#28 - 6 juni 2005 21:50
jag ! blir nog som dig? har nu ett 240 liters rio juwel. Men har fått yngel av paletter så jag tänkte köpa ett nytt kar kanska 70 liter. Men det är frågan om det räker med det jag vill att dom andra fiskarna också ynglar av sig och då behövs mera kar.
#29 - 7 juni 2005 06:26
Jodå, det låter allt som jag det där... Lika bra att du satsar på en odlingsställning på en gång :-)
#30 - 7 juni 2005 06:42
[QUOTE=Raven][QUOTE=Tant Nancy]bara tillfälligt så klart...:p[/QUOTE]

100.000+ liter akvarie där ligger man allt i lä[/QUOTE]

Ja, det där med tillfälligt... allt är väl relativt va? Jag menar jämfört med evolutionen så... *hoppas inte familjen läser det här*

Med mina 2 kubik vatten så ligger nog även jag rejält i lä för all framtid i jämförelse med Kjell...
#31 - 7 juni 2005 15:26
[QUOTE=Tant Nancy][QUOTE=Raven][QUOTE=Tant Nancy]bara tillfälligt så klart...:p[/QUOTE]

100.000+ liter akvarie där ligger man allt i lä[/QUOTE]

Ja, det där med tillfälligt... allt är väl relativt va? Jag menar jämfört med evolutionen så... *hoppas inte familjen läser det här*[/QUOTE]

haha jo de där tillfälligt kan ju va rätt länge.
en bit därifrån ja bor byggde dom hus som skulle stå tillfälligt och dom har stått i över 30 år nu ;)

Annons