kan man ha skalarer i ett 54 liters

#1 - 16 mars 2006 16:24
kan man ha skalarer i ett 54 liters jag såg en annaons på blocket och han hade 2 skalarer och nårgra guppy's i ett litet 54 liters, eller går det bra för på arbets beskrivningen står det att man ska ha 275liters:confused:

dom skalarerna borde ju nästan stressa igäl sig:mad:

/stefan
#2 - 16 mars 2006 16:29
[QUOTE=_stiffe_]kan man ha skalarer i ett 54 liters jag såg en annaons på blocket och han hade 2 skalarer och nårgra guppy's i ett litet 54 liters, eller går det bra för på arbets beskrivningen står det att man ska ha 275liters:confused:

dom skalarerna borde ju nästan stressa igäl sig:mad:

/stefan[/QUOTE]

klart du kan ha..

men om du tycker om dina fiskar och är djurvän så ska du absolut inte göra det. för scalrerna kommer inte att utvecklas rätt och kommer att leva men inget mer.

Så svaret är moraliskt NEJ!
#3 - 16 mars 2006 16:33
[quote=_stiffe_]kan man ha skalarer i ett 54 liters jag såg en annaons på blocket och han hade 2 skalarer och nårgra guppy's i ett litet 54 liters, eller går det bra för på arbets beskrivningen står det att man ska ha 275liters:confused:
dom skalarerna borde ju nästan stressa igäl sig:mad: /stefan[/quote]

Klart man kan!
OM DET ÄR 50 CM HÖGT!!! :rolleyes:
#4 - 16 mars 2006 16:37
[quote=Birgitta W]Klart man kan!
OM DET ÄR 50 CM HÖGT!!! :rolleyes:[/quote]

ja men det karet var 30 högt :p

lite lite tycker jag

/stefan
#5 - 16 mars 2006 19:00
Om man har sett fullvuxna scalare förstår man snabbt att man inte kan ha dem i ett så litet akvarium. Det första akvariet jag någonsin hade var på 60l och jag hade 3 scalare i det, men fick ge bort dem till en jag känner med mycket större akvarium, dem blev helt enkelt för stora.

Innan nån börjar klaga för mycket på mig måste jag säga till mitt försvar att:

1. Det här var långt innan internet.
2. Jag frågade djuraffären om det gick bra att ha dem i ett 60l kar, samma affär som sa att det var inga problem att ha påfågelciklider i ett 60l akvarium med guppy, så jag köpte 2 [:(!]

Som tur är vet man lite bättre nu :D
#6 - 16 mars 2006 19:03
är det små scararer kanske han har haft dom där som yngel. kanske de va ett uppväxtkar och så säljer han allt nu när dom har blivit förstora???

vi vet ju ingenting om varför han säljer..
Lucas_no1
#7 - 17 mars 2006 21:38
[QUOTE=Birgitta W]Klart man kan!
OM DET ÄR 50 CM HÖGT!!! :rolleyes:[/QUOTE]

Hoppas det där du skriver är ett skämt!

50 liter och 50cm högt, tror inte det va..... :-)
#8 - 18 mars 2006 09:07
[quote=Lucas_no1]Hoppas det där du skriver är ett skämt!

50 liter och 50cm högt, tror inte det va..... :-)[/quote]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=blue]Nej, hon menar ju att du inte ska ha scalarer i ett akvarium som är mindre än 50 cm högt och därför inte i det akvariet tråden handlar om :p[/COLOR] [/FONT]
#9 - 30 mars 2006 21:38
[quote=_stiffe_]kan man ha skalarer i ett 54 liters

/stefan[/quote]

Nej det kan man verkligen inte ha.

Annons