Heej!
Är det nån som vet om man kan ha cyrtocara moorii (blå delfinciklid) i ett akvarium med grus istället för sand? kan inte ha sand i mitt kar eftersom insuget till filtret sitter i botten.
Visst går det att ha fint grus utan vassa kanter typ finaste typen av engelsk sjösand, men jag tror att delfinerna helt klart föredrar fin sand, kan du inte bygga om filterinsuget, flytta eller skydda?
[quote=Pechvogel].....eller ha både sand och grus i olika delar av akvariet?[/quote]
Men det lär blandas snabbt med tanke på att C. moorii är mycket flitig på att sila sand. Jag tycker att man bör inreda med sand eftersom deras naturliga sätt att söka föda är att sila bottensanden genom gälarna.
Går det inte att lösa insuget till filtret på annat sätt?
[QUOTE=Micke]Men det lär blandas snabbt med tanke på att C. moorii är mycket flitig på att sila sand. Jag tycker att man bör inreda med sand eftersom deras naturliga sätt att söka föda är att sila bottensanden genom gälarna.
Går det inte att lösa insuget till filtret på annat sätt?[/QUOTE]
jo det är klart.....de spottar ju ut sanden lite här och var :/ tänkte som alternativ istället för bara grus iaf.....men som du säger, bara sand är ju att föredra :)