Kan man ha ett ytterfilter liggande?

#1 - 20 mars 2006 16:07
Kan ett modärnt ytterfilter ligga ner utan att läcka eller få nån typ av driftstörningar?
Anledningen till att jag vill ha filtret liggande ner är att jag då kan gömma det i skåpet under akvariet.
#2 - 20 mars 2006 16:22
Om det är ett Eheim är det inga problem! Andra märken vet jag inte! Men troligtvis går det också!
#3 - 20 mars 2006 19:16
jag lånar tråden en fråga bara måste eheim 2215 ytterfilter vara under karet eller kan det vara vid sidan? Vilket är bäst
#4 - 20 mars 2006 19:18
[QUOTE=lovlie]jag lånar tråden en fråga bara måste eheim 2215 ytterfilter vara under karet eller kan det vara vid sidan? Vilket är bäst[/QUOTE]

det är nog ingen skillnad.. jag har mina filter under akavriet..
#5 - 20 mars 2006 21:04
[QUOTE=lovlie]jag lånar tråden en fråga bara måste eheim 2215 ytterfilter vara under karet eller kan det vara vid sidan? Vilket är bäst[/QUOTE]

pumpdelen måste vara under vattenytan...
så att säga...
#6 - 4 oktober 2006 05:48
laerni skrev:
Om det är ett Eheim är det inga problem! Andra märken vet jag inte! Men troligtvis går det också!

Jag har själv haft samma fundering och kompletterar därför tråden med svaret jag fick från Eheims support i Tyskland:

[LEFT][FONT=Arial][SIZE=2]It is[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]generally[/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=2] not possible to install an EHEIM external filter in horizontal[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]position[/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=2].[/SIZE][/FONT] [/LEFT]

Annons