Kan man ha diskus och skalarer?

#1 - 21 mars 2003 13:42
Kan man ha skalarer och diskus
i samma akvarie?
Bilagor:
#2 - 21 mars 2003 13:47
Ja, det ska gå alldeles utmärkt.

-----------------------
B-ianca/www.frogpage.se
#3 - 21 mars 2003 13:50
Man måste nog prova själv. Vissa säger att man kan, vissa säger att man inte ska ha dem ihop. Lycka till.

Oscar Cederqvist
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=67529
-----------------
310l Malawi
110l Sällskaps
42l Guppy+Neontera
13l Kampfisk
#4 - 21 mars 2003 13:54
Det går alldeles utmärkt...men se till att scalarerna är mindre än discusarna....detta för att discus äter sakta jämfört med andra fiskar...scalarerna är mycket mer aggresiva ätare....men om discusarna är större så hinner dom ta för sig...jag har själv 4 scalarer med 4 discusar...det går alldeles utmärkt...scalarerna kan bråka lite inbördes...men dom rör alldrig discusarna

600 liter discus
112 liter discus
112 liter sällskaps
350 liter discus
#5 - 21 mars 2003 14:05
som dom andra sa det går utmärkt bra män kontrolera scalarerna noga för sjukdommar som (hål i huvudet)scalarer kan föra mäd sig sjukdomar
som smittar discus.ha medesin hämma.
ska du ha halltums scalarer mäd diskus så holl ögona på så dom inte tar all mat vid matning. lycka till :)

Conny.Bergstrand
#6 - 22 mars 2003 11:47
Jag har för mig att det går bättre ifall man har färre skalarer än diskusar. eftersom diskusen är försiktigare så trivs den bättre ifall de får vara fler.

Jag är inte dum, jag fattar bara inget!"
MVH David
#7 - 22 mars 2003 13:07
Diskus å skallarer kommer från samma område i naturen

Akvarievännerna I Borås
http://www.bostream.nu/blue/aib
#8 - 22 mars 2003 13:54
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
som dom andra sa det går utmärkt bra män kontrolera scalarerna noga för sjukdommar som (hål i huvudet)scalarer kan föra mäd sig sjukdomar
som smittar discus.ha medesin hämma.
ska du ha halltums scalarer mäd diskus så holl ögona på så dom inte tar all mat vid matning. lycka till :)

Conny.Bergstrand
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

"Oh my god" som de säger ;)
Ibland så undrar man hur folk skriver?
Skrämmande att vara 36 och inte kunna skriva bättre.

Mvh Fredrik
#9 - 22 mars 2003 14:18
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>"Oh my god" som de säger ;)
Ibland så undrar man hur folk skriver?
Skrämmande att vara 36 och inte kunna skriva bättre.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Detta tillförde ju inte diskussionen särskilt mycket!! Tycker Connys svar var jättebra! Han svarade på frågan och jag hade inga svårigheter med att förstå vad han skrev.
Tycker du borde sluta klaga på andra (Fredrik). Det finns skrivet en hel del om denna sorts inlägg tidigare, och du kan ju söka på forumet efter tex "gnäll på stavning" så kan du se vad de flesta andra tycker om det.
#10 - 22 mars 2003 14:59
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Detta tillförde ju inte diskussionen särskilt mycket!! Tycker Connys svar var jättebra! <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Hej!

Jag ber om ursäkt.
Måste medge att det inte tillförde diskussion något att påpeka Conny_B:s svenska.
Till min ursäkt och försvar så kan jag nämna att jag så otroligt less på att dagligen se vuxna människor misshandla det svenska språket och jag antar att detta var droppen som fick bägaren att rinna över och som fick mig att påpeka det som Conny_B skrev.

Conny, ledsen om jag hoppade på din stavning.
Fortsätt diskutera diskus nu så lägger vi detta bakom oss :)

Mvh Fredrik - Ibland lite för petig med svenskan

Annons