Kan man ha Aqua Pad i akvariet..

#1 - 13 december 2007 08:06
eller är det bara ett underlägg om man använder annan bänk än den akvarieställning som är anpassad till akvariet?

Jag har köpt ett nytt 720L med benställning och funderar på vad jag ska lägga under gruset för att skydda botten. Jag har stora rötter och sten i akvariet och vill ju inte att det spricker.

Har frigolit i mitt gamla 720, men den passar inte riktigt(för liten). Vill gärna ha något som passar så när som på någon cm, för att slippa fundera på vart den ligger om jag får för mig att möblera om i akvariet.:)

Brukar de packa nya akvarium med frigolit? Kan man isåfall använda den?
Oj, många frågor blev det ser jag..[B)]

Ha en trevlig Luciadag!
#2 - 13 december 2007 08:10
Aqua Pad funkar bra, men det är lite omotiverat dyrt.. Vanligt liggunderlag funkar lika bra och kostar betydligt mindre.
Frigolit funkar ju oxå bra, men precis som du säger så behöver man skarva dom till större kar. Det går bra att skarva med silikon.

Trevlig lucia tillbaka! :) Själv ska man stå ute och frysa ikväll och titta på småpaltaras luciatåg.
#3 - 13 december 2007 08:26
lili76 skrev:
Aqua Pad funkar bra, men det är lite omotiverat dyrt.. Vanligt liggunderlag funkar lika bra och kostar betydligt mindre.

Frigolit funkar ju oxå bra, men precis som du säger så behöver man skarva dom till större kar. Det går bra att skarva med silikon.

Trevlig lucia tillbaka! :) Själv ska man stå ute och frysa ikväll och titta på småpaltaras luciatåg.

Tackar för svaret!
Ok, då köper jag ett vanligt liggunderlag istället. Har kikat på det redan, men var osäker på om det är giftfritt för fisken.

Här hade vi Luciateater i Tisdags(inomhus)så vårat är avklarat redan, härligt att se de små liven gå in för både luciatåget och tomtepjäsen med liv och lust.:D
#4 - 13 december 2007 08:32
Av någon "märklig" anledning så funkar tydligen alla liggunderlag. Det görs nog helt enkelt av en plast som inte utsöndrar något.
Här blev det ändå frigolit nu när vi satte upp 375-literskaret. Det blev till att skarva eftersom skivorna bara är 120 (fast det finns att få tag i längre, frågan är bara var?) och karet 150. Kändes ändå ganska ok!

Här firas lucia utomhus och det är KALLT idag. Försök få plats med kläder under ett stjärngosselinne för att värma en liten pojkspoling i -10-15 grader... Stoppad vit korv? :) Lättare med son nummer två som ska vara tomte. En tomte SKA ju vara lite uppstoppad.. ;)
#5 - 13 december 2007 10:26
lili76 skrev:
Av någon "märklig" anledning så funkar tydligen alla liggunderlag. Det görs nog helt enkelt av en plast som inte utsöndrar något.

Här blev det ändå frigolit nu när vi satte upp 375-literskaret. Det blev till att skarva eftersom skivorna bara är 120 (fast det finns att få tag i längre, frågan är bara var?) och karet 150. Kändes ändå ganska ok!

Här firas lucia utomhus och det är KALLT idag. Försök få plats med kläder under ett stjärngosselinne för att värma en liten pojkspoling i -10-15 grader... Stoppad vit korv? :) Lättare med son nummer två som ska vara tomte. En tomte SKA ju vara lite uppstoppad.. ;)

Michelingubbe...:p

Annons