Kan man ha......

#1 - 5 augusti 2008 10:44
Kan man ha två bruna malar(honor) till en hane? Kan det upp stå bråk mellan honorna? Jag har flyttat mina små yngel till ett kar,det gjorde jag när de börjarde äta. En annan sa man inte skulle flytta ynglen till ett annat kar för att dem kunde dö? Vilket är riktigt?????
#2 - 5 augusti 2008 10:49
Inga problem med honorna,ynglen kan vara lite känsliga när dom är små.

Thomas
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 5 augusti 2008 10:52
Vilka malar är det du har - det finns några tusen arter och "rätt" svar på dina frågor är beroende av vilken art det är som du har och även sådant som akvariets storlek etc.
#4 - 5 augusti 2008 11:30
Vilka malar är det du har - det finns några tusen arter och "rätt" svar på dina frågor är beroende av vilken art det är som du har och även sådant som akvariets storlek etc.

Har helt vanliga ansistrus och det är ett 54 l.dem är bara två vuxna och tre yngel som jag inte fick tag på när jag skulle flytta ynglen.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 5 augusti 2008 12:27
Det är redan nu väl litet för ancistrus - skaffa inga fler
#6 - 5 augusti 2008 13:00
Det är redan nu väl litet för ancistrus - skaffa inga fler

Nä,tänkte bara ha dem 3 där och inget annat. Hanen och honan trivs jättebra därså får vi se med den andra honan trivs annars så får jag sätta henne hos en gul hane. Det var i 54l som ynglen kom till.
#7 - 5 augusti 2008 13:46
Jag hade 2 ancistrus i ett nästan lika stort i över 1 år, ingen trivdes ingen växte, skaffa minst 100 liter om du ska ha ancistrus, annars är de bara djurplågeri..

Annons