Hej
Jag undrar om man kan blanda kno3, kh2po4 och nutrisi i samma flaska?
Om den binder mikron och man ger gödning längs botten borde detta ge en bra effekt av rotgödning...eller jag har fel.
Jag tänker mest på att jag just nu fortfarande ger min fällning till växterna genom att spruta ut det längs botten ist för att bara spruta ut det i akvariet och som jag skrev i annan tråd för ngra dagar sedan så växer det ota hel---- till, min lilla lotus den ena som jag göder via rötter är upp e med ett ytblad vid ytan och där är blad som är 15-17cm långa runt en 10-15 blad och den andra som jag inte ger rotgödning den är inte mer än 10-12cm inget ytblad ännu och kanske 5-7 blad.
Så om man binder vissa ämnen som får stanna längre i grusen så verka de ge en jäkla sjuss i växterna även om man inte kör CO2
Varför vill du göra det om växterna inte gillar att ta upp näring med rötterna? Varför vill du spara på dig en gödningsbomb i substratet när växterna enklare kan konkurrera ut alger om dom får näringen i vattnet?
Tror du att du kan gömma näringen i substratet så att inte algerna kan få tillgång till den?