Kan jag ha fler fiskar ?

#1 - 3 januari 2004 13:04
Hej!

Undrar om jag kan ha fler fiskar i mitt 110 liters?
Har ni någon kul sort i såfall att rekommendera?

Sen undrar jag om min praktbotia bara ska matas 1g/ vecka med ett piller som de sa i butiken (räcker det verkligen för den..)?
Bör jag skaffa fler praktbotia?

Tacksam för svar!
#2 - 3 januari 2004 13:10
Du kan skaffa ett par fiskar till i platty storlek. Du bör skaffa fler praktbotior men inte till det karet, praktbotior vill ha större utrymme.
#3 - 3 januari 2004 13:47
visst kan du ha några fiskar till. äter inte praktbotian av de andras mat? mina äter allt och hela tiden så de är alldeles för tjocka. Praktbotior trivs inte så bra ensamma. de vill gärna vara ca 5 st. kanske kan du skaffa iaf två till? Så länge de är små kan de gå i ditt kar men praktbotior blir ganska stora och kräver då som mrsork säger mer utrymme.
Bilagor:
#4 - 3 januari 2004 14:53
Byt in praktbotian mot ett stim skunkbotia.
Dom blir inte så stora.
#5 - 3 januari 2004 16:12
det är klar att du kan ha fler fiskar tycker du kan köpa fler praktbotior. kräver och kräver mer utrymme dom anpassar sig efter akvariets storlek men sen om det ser roligt och det tar ett tag innan dom växer ur så du behöver inte vara orolig köp fler vet ja
#6 - 3 januari 2004 16:16
men sen om det ser roligt med stora praktbotior i ett litet akvarium är en annan sakoch det tar ett tag innan dom växer ur så du behöver inte vara orolig köp fler vet ja
heheh glömde lite i farten så ska det vara på slutet

Annons