Tycker nog ocksa att 30% i veckan ar ett minimum for alla Malawi o Tanganyikas. Dom gillar ju gott om mineraler odyl. i vattnet och dessa forbrukas ganska snabbt av fiskar, vaxter, alger, bakterier etc.... Om du ska byta en gang i manaden sa kan skillnaden pa gammalt o nytt vatten bli lite for stor, aven Ph vardet brukar ju borja sjunka i gammalt vatten. I en affar sa gar ju inte fiskarna sa lange sa det blir inte sa stora problem med mineral brist sa lange inte karet ar hemskt overbefolkat.
93 liter racker nog bra till Mbunas eftersom dom inte ar nagra lang simmare precis. Om du har bestamt dig for Tanganyikas sa se till att du far fisk som passar, dom kan ha lite "stora personligheter" emellan at och om du valjer Prinsessor sa kommer dom glatt att ta livet av allt nar dom borjar leka (hande i alla fall I mitt 90 liters)dom ar inte sa fridfulla o graciosa som dom ser ut namligen. Vill ocksa varna for en snack lekare som heter Ocellatus....en riktig liten mini Hitler.
Om jag far rekommendera sa tycker jag att ett par Neolamprologus brevis, ett par Neolamprologus Caudopunctatus samt ett par Julidochromis Transcriptus vore perfekt for din tank. Samtliga ar visserligen revir havdande men antingen inte sa farligt eller har ett valdigt litet revir.