Kan jag ha dessa fiskar och vilka ska flytta in först?

#1 - 8 februari 2008 08:51
Jag har planerat att ha dessa fiskar i akvariet som jag snart ska starta upp, kommer det att funka tror ni?

Dvärggurami
Sorgmanteltetra
Guppy
Pansarmal

Vilken ordning ska de flytta in i tycker ni? Vilka kan tåla att flytta in först?

/Malu
#2 - 8 februari 2008 09:05
guppy känns som det solklara valet att släppa i först, dom övriga fiskarna kommer också funka bra ihop.
#3 - 8 februari 2008 10:45
Så bra! Det var det jag tänkte. :) Nu måste man bara få klart alla andra saker till karet så att de kan flytta in!

/malu
#4 - 8 februari 2008 11:20
Jag skulle oxå säga guppysar och sen inga fler på en månad. Efter guppysarna skulle jag ta stimmet med pansarmalar, två veckor senare tetrastimmet och ytterligare två veckor senare guramisarna
#5 - 10 februari 2008 15:12
Tack för svaret! Jag ska låta dem flytta in i den ordning du skrev, det låter bra. :)

malu
#6 - 10 februari 2008 19:56
Kom ihåg att köp endast kanske 2 hanar och 3 honor, eller en hane och fyra honor... När det gäller guppy alltså :) För de kommer att yngla av sig senare, och man bör ha flera honor på en hane så att honorna inte blir jagade hela tiden. Dessutom är det bra att börja med bara 2-5 fiskar den första månaden.

Ditt fiskval i övrigt låter bra, lycka till :)
#7 - 11 februari 2008 08:50
Jo, det har jag koll på. Förra gången akvariet var igång fick vi nog uppemot 50 st guppys innan vi började ge bort dem.. :s

Annons