Kan ja köpa mer

#1 - 12 november 2004 16:54
Undrar bara om ja har plats med mer fisk eller om de e fullt redan.
Hade vela ha mer kardinaltetror. Jag vet att några av mina firrar blir för stora för mitt akvarium efter nått år men än så länge e de inga bjässar.
#2 - 12 november 2004 18:05
...ska du köpa mer så köp fler pansarmalar(corydoras) lr kardinaltetror dom är båda stimm fiskar...
#3 - 13 november 2004 00:04
Jag skulle säga: skaffa inga fler utan försök lämna tillbaka de som är uppenbart för små för ditt kar (0m du inte tänkt uppgradera massor av liter) Sen kan du tänka på att fylla ut dina stim.
#4 - 13 november 2004 06:44
För små för karet, vilka fiskar skulle det vara ? Att fiskar kan vara för stora vet jag, men för små, det var något nytt...;)
Jag skulle nog säga som Mathias, öka på fler cardinaltetror och några corydoras ac samma sort som du redan har (vilken sort är det?).
Behåll de fiskar du har nu och se hur det utvecklar sig.
Skulle någon fisk bli för stor så får du ta ställning till det då. Byta in fisken eller byta upp dig till större kar ;)
#5 - 13 november 2004 20:45
Tror nog de får bli några tetror till. De e albinovarianten av metallpansarmalen men mina stimmar inte däremot så ligger dom å "sover" tillsammans.
#6 - 15 november 2004 12:25
Att pansarmalarna inte stimmar kan bero på att de är för få. Du borde ha minst 2 till.

Annons