kAN INTE LOGGA IN?

#1 - 1 maj 2006 20:12
[INDENT]Kan inte logga in?
Vad ska jag göra för att det ska fungera . Christian har försökt att hjälpa mig men det funkar inte i alla fall.
[/INDENT]
#2 - 1 maj 2006 20:15
[quote=rent vatten][INDENT]Kan inte logga in?
Vad ska jag göra för att det ska fungera . Christian har försökt att hjälpa mig men det funkar inte i alla fall.

[/INDENT][/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Men om du inte är inloggad kan du väl inte skriva i forumet :confused: [/COLOR][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 1 maj 2006 20:16
[quote=rent vatten][INDENT]Kan inte logga in?

[/INDENT][/quote]
Det funkar i alla fall här så det måste vara något lurt med din dator.

Standardtipsen är ju att rensa cacheminnet samt coockies från datorn samt att alltid se till att kryssa i "Kom ihåg mig" och sedan se till att man inte använder zpet.se adresser
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 1 maj 2006 20:17
[quote=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Men om du inte är inloggad kan du väl inte skriva i forumet :confused: [/COLOR][/FONT][/quote]
Huvet måste vara rätt segt - tänkte inte på det[:o]
#5 - 1 maj 2006 20:17
Nu funkar det helt plötsligt .Har inte funkat på ca 10dagar men nu funkar det tack och lov.
#6 - 1 maj 2006 20:18
[quote=Kjell Fohrman]Huvet måste vara rätt segt - tänkte inte på det[:o][/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]*asg*[/COLOR][/FONT]
#7 - 1 maj 2006 20:19
[quote=Kjell Fohrman]Huvet måste vara rätt segt - tänkte inte på det[:o][/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]För många artbeskrivningar kan ja tänka mig!! :)[/COLOR][/FONT]
#8 - 1 maj 2006 20:23
Problemet tidigare var att det kom upp ett V-Bulliten meddelande där det stog att är det första gången du besöker det forum bla.bla.
#9 - 1 maj 2006 21:14
du kom nog in på www.zpet.se det gjorde jag i förrgår o då gick det inte o logga in
admin
Christian Alfredsson
#10 - 2 maj 2006 04:46
Skulle vara kul att veta var det var. Bra att det funkar iallafall.
#11 - 2 maj 2006 04:57
Man kommer väl in på www.zpet.se genom att klinka på länken bara.
:)
HazelCR
#12 - 2 maj 2006 05:05
[QUOTE=rent vatten][INDENT]Kan inte logga in?
[/INDENT][/QUOTE]

Det är första april man skall luras, inte första maj. :D
#13 - 2 maj 2006 17:00
[quote=Nocturna]du kom nog in på www.zpet.se det gjorde jag i förrgår o då gick det inte o logga in[/quote]
Zpet.se är en skum adress. Nu går det visst att logga in där, igår gick det ej. Går man till zpet.se och klickar på "Forum" högst upp står det senare inte www.zpet.se/forum i adress fältet, utan bara zpet.se:eek:! Den adressen gör visst lite som den vill;) :p
#14 - 2 maj 2006 17:06
Jag har också problem. På jobb går det inte, hemmifrån fint. Kan man inte vara påloggag på två maskiner? På andra forum (samma typ) går fint. Har deletat cookies och tempfiler, men det hjälper inte. Loggar av detta senare och ser hur det går på jobb imorron.
#15 - 2 maj 2006 17:12
Jag hade samma problem som du hade Rent Vatten. Tömde catchen, cookies. Men sedan jag instalerade firefox har det inte vart några problem alls. Ändrat lösen med och hade Explorer förut.

//Camilla
#16 - 2 maj 2006 17:21
[quote=mohlin]Jag har också problem. På jobb går det inte, hemmifrån fint. Kan man inte vara påloggag på två maskiner? På andra forum (samma typ) går fint. Har deletat cookies och tempfiler, men det hjälper inte. Loggar av detta senare och ser hur det går på jobb imorron.[/quote]
Samma för mig. Hemma fungerar det bra, men på jobbet går det inte att logga ni. Har i och för sig inte prövat att tömma cookies, får pröva imorgon. Det slutade fungera någon gång förra veckan, har aldrig haft några problem tidigare...
#17 - 2 maj 2006 18:54
Samma här problem nu i ett par dagar att logga in. Bytte adress till www.zoopet.com och där funkade det. www.zpet.se funkar det ej på? Nån som vet. Jag provade att tömma cash mm. Hjälpte ej. mvh Starman_
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 2 maj 2006 20:05
[quote=starman_]Samma här problem nu i ett par dagar att logga in. Bytte adress till www.zoopet.com och där funkade det. www.zpet.se funkar det ej på? Nån som vet. Jag provade att tömma cash mm. Hjälpte ej. mvh Starman_[/quote]
Det är helt riktigt att det inte funkar på zpet.se - det skall det inte göra
#19 - 3 maj 2006 07:54
Skifta adress, det hjälper, precis som Kjell sa.

Har jag missat denna infon, eller?
Kjell Fohrman
Administrator
#20 - 3 maj 2006 08:01
[quote=mohlin]Skifta adress, det hjälper, precis som Kjell sa.

Har jag missat denna infon, eller?[/quote]
INgen kan ha missat det eftersom vi haft info om det i stora rubriker på första sidan och dessutom tagit upp det 100-tals gånger i forumet - däremot är det ingen som bryr sig om ta del av infon innan det drabbar en själv
#21 - 3 maj 2006 08:51
INgen kan ha missat det eftersom vi haft info om det i stora rubriker på första sidan
Är det vanligt att man besöker förstasidan? Jag kliver direkt in i forumet när jag besöker zoopet.
#22 - 3 maj 2006 09:19
[quote=BluesBoy]Jag kliver direkt in i forumet när jag besöker zoopet.[/quote]
Samma här. Det är högst sällsynt som jag kollar första sidan....

Å andra sidan så är det väl just förstasidan som viktig info bör stå, självklart i kombination med en tråd i forumet (just för såna som BluesBoy och undertecknad!:))
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 3 maj 2006 09:28
[quote=BluesBoy]Är det vanligt att man besöker förstasidan? Jag kliver direkt in i forumet när jag besöker zoopet.[/quote]
Tyvärr är det många som går direkt till forumet och missar all viktig info som läggs in på Första sidan - visst vi stratar en tråd om det också i forumet men eftersom det skrivs 500 inlägg i forumet varje dag så "drunknar" den i mängden och få läser den.
Så det är väl helt enkelt som så att om man vill vara informerad om vad som händer på Zoopet så får man kolla på första sidan - om inte - ja är det ju ens eget bekymmer
#24 - 3 maj 2006 10:29
Så det är väl helt enkelt som så att om man vill vara informerad om vad som händer på Zoopet så får man kolla på första sidan - om inte - ja är det ju ens eget bekymmer
Ja, så är det givetvis. Det kanske skulle finnas en klistrad tråd (sticky thread) under Zoopet > 3. ALLMÄNNA FRÅGOR > 06. Zoopet.com med "Viktig zoopetinformation" för oss som bara använder forumet?
#25 - 3 maj 2006 11:11
Håller helt med! Gärna en klistrad tråd i Goldforumet, också.:)
#26 - 3 maj 2006 18:57
[quote=BluesBoy]Är det vanligt att man besöker förstasidan? Jag kliver direkt in i forumet när jag besöker zoopet.[/quote]

studsar direkt in på forumet också men har inte missat varken adressändringen eller att man ska börja med att rensa cache/cookies vid problem.

tror det mer handlar om vilka sektioner man läser samt vad som är intressant.
#27 - 11 maj 2006 22:00
ja om vi skall säga såhär så började dessa problem för samtliga i akvarieklubb forumet och tråden "BX Gävle" ca 2 vecor sedan spårade allting ur för alla!!! hur förklaras detta?
#28 - 11 maj 2006 22:02
man loggar in och så står det välkommen å bla bla... sen skickas man vidare till forumet och då står det att man e utloggad....
jag kom in på typ 11:e försöket!!!!!!!!!!!! FRUKTANSVÄRT IRRITERANDE!!!!
#29 - 12 maj 2006 00:16
ZoOlOgiC, antar att du och dom andra provat med att rensa cache och cookies ?

provat med annan webläsare ?
vilken kör du nu ?

kör firefox själv och funkar klockrent och har gjort det i över 1år nu för mej.-
admin
Christian Alfredsson
#30 - 12 maj 2006 06:16
Förklaringen är att vi tog bort domännamnet www.zpet.se som vi bara använde tillfälligt vid flytten. Vi kommer inte byta domännamn igen vid flyttar då det visade sig generera lite för mycket bekymmer.
#31 - 13 maj 2006 23:37
Hum hum, jag hade svårigheter att logga in ikväll. Jag fick vänta ett bra tag innan de slutligen fungerade. Jag var dock reggad som aktiv på listan längst ner?
admin
Christian Alfredsson
#32 - 14 maj 2006 12:59
Vi har vad vi vet inte haft några driftstörningar.
HazelCR
#33 - 14 maj 2006 13:16
[QUOTE=ZoOlOgiC]ja om vi skall säga såhär så började dessa problem för samtliga i akvarieklubb forumet och tråden "BX Gävle" ca 2 vecor sedan spårade allting ur för alla!!! hur förklaras detta?[/QUOTE]

Hmmmm, för mig, HazelCR och SockerConny trasslar det inte och har inte gjort det på flera veckor heller. Vi som iaf skriver mest av oss Gävlebor. Det är alltså inte rikltigt sant, det där som står där ovan. :D

Annons