Kamplek nr 3 misslyckad

#1 - 7 augusti 2005 21:01
tjo!

våran avelshane lekte i dag för 3:de ggn, men när jag kom hem nu såg jag att hanen ätit upp alla äggen.. snacka om besviken :/

vad kan detta bero på?
#2 - 8 augusti 2005 14:08
Gamla hanar brukar ofta göra så. Byt till en yngre :)
#3 - 8 augusti 2005 15:29
vi har ju med samma hane för bara för 1 månad sen lyckats få till 2 fina kullar? menar du verkligen att en månad kan göra skillnad, då med tanke på att han nu isf skulle ha blivit för gammal??
#4 - 8 augusti 2005 15:53
En månad kan var för tidigt, kanske behöver han mer vila efter 2 lekar. Fiskar & andra djur kan känna på sig när en kull inte har optimal chans att klara sig, tex om han själv inte är i tillräckligt bra kondition för att vårda & skydda yngeln eller kanske var det något som inte stämde i akvariet m.m.
Många kanske men det är alltid svårt att veta varför ett djur uppför sig på ett visst sätt. Mitt tips är att låta hanen vänta MINST 1mån, hellst 2 & sedan försöka med en annan hona. Under vilan kan du försöka få honom i så god kondition som möjligt, mata han ofta(2grr/dag) men mycket små portioner av svarta mygglaver, artemia & ev mysis.
Hoppas att det löser sig.
Mvh/ Anna Karlsson, Braås
#5 - 8 augusti 2005 16:54
[QUOTE=Fawkes]En månad kan var för tidigt, kanske behöver han mer vila efter 2 lekar. Fiskar & andra djur kan känna på sig när en kull inte har optimal chans att klara sig, tex om han själv inte är i tillräckligt bra kondition för att vårda & skydda yngeln eller kanske var det något som inte stämde i akvariet m.m.
Många kanske men det är alltid svårt att veta varför ett djur uppför sig på ett visst sätt. Mitt tips är att låta hanen vänta MINST 1mån, hellst 2 & sedan försöka med en annan hona. Under vilan kan du försöka få honom i så god kondition som möjligt, mata han ofta(2grr/dag) men mycket små portioner av svarta mygglaver, artemia & ev mysis.
Hoppas att det löser sig.
Mvh/ Anna Karlsson, Braås[/QUOTE]

Det är lite åt de hållet vi spånat om också..att de va för tidigt..så de e gödning på G... möe fet go mat i ett eget kar tänkte vi ..

Tackar för synpunkter...

Annons