Nja...
Skummade igenom era inlägg lite snabbt och drog slutsatsen att ni tycker karn som skrev "insändaren" är dum i huvet,
Jag tror jag håller med honom till viss mån,
För någon månad sen kom en rapport från malmö stad som visade att just träning av kamphundar förstör träd i parker och längs vägar för 100tusentals kronor, då ägarna lyfter upp hunden så den biter tag i en gren och får hänga där för att träna upp nackmusklelaturen...
Sen att "kamphundar" är framavlade till att döda är ju ett argument bara det, blanda rottweiler, pitbull, grandanoa... det blir inte bra i huvudet.... hur f*n skulle det se ut om jag fick barn med en guldhamster?
dumt argument kanske.
Men som sagt, kamphundar är inte friska i huvudet och det vore synd att se ett barn bli ihjälbitet av en sådan.
Citerar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kamphund
-"
Kamphund är en populär beteckning på flera
[COLOR=#0000ff]hundraser[/COLOR], som har det gemensamt att de har ursprungligen avlats för bland annat organiserade hundslagsmål,
[COLOR=#0000ff]hundhetsning[/COLOR].
Kriterierna som har belönats i aveln har framför allt varit så kallad gameness som innefattar kamplust, låg rädsla, smärttålighet. Tvärt emot gängse uppfattning har kamphundar i regel inte avlats fram för aggressivitet gentemot människor. Tvärt om, en hund som visar aggressivitet mot en människa har i regel inte varit föremål för vidare ave