Kampfiskhane beter sig konstigt

#1 - 26 september 2007 11:52
Jag har en kampfisk hane som börjat hoppa ganska mycket under den senaste tiden, och ibland så simmar han runt och då ser det ut som att han ryser till..Är det ett beteende eller är han sjuk eller onöjd eller vad? Han hoppar lika mycket som en guldfisk! Förstår inte vad som hänt :o
#2 - 26 september 2007 15:13
Kampfiskar är rätt bra på att hoppa. Jag antar att du fått kampfiskarnas svar på Stefan Holm, bara. :)
Vad rysningen kan betyda vet jag inte.
#3 - 26 september 2007 17:57
Kom nyss hem och ser att min kampfisk hane ligge rpå min matta alldeles uttorkad o död, han lyckades förmodligen ta sig igenom det lilla mat hålet i karet...FAN
#4 - 26 september 2007 18:04
Aircut64 skrev:
Kom nyss hem och ser att min kampfisk hane ligge rpå min matta alldeles uttorkad o död, han lyckades förmodligen ta sig igenom det lilla mat hålet i karet...FAN

Har hänt mej också. Inte roligt. :(
#5 - 27 september 2007 21:43
Han låg på golvet alldeles svart när jag kom hem, Mår fortfarande dåligt när jag tänker på stackarn :(
#6 - 16 januari 2008 23:20
Aircut64 skrev:
Han låg på golvet alldeles svart när jag kom hem, Mår fortfarande dåligt när jag tänker på stackarn :(

Det gjorde min också en gång, men jag ahnn komma in och då satt katterna och tittad. Jag trodde förstås att han var död men så spratt han till och jag kastade ner honom i akvariet. Då skakade hana v sig kattpälsen och så var det bra. Han hade väl inte varit ute så länge och kunde ju andas!!

Annons