Kampfisken sten

#1 - 12 januari 2007 16:44
Nu är det dags nu ska Kampfisken sten ifrån Eslöv få en partner:D han har nåt år på nacken så det är dags att han framställer några yngel till hotellet detta kommer att ske under bevakning för VD-en han tror att dem äter upp varandra.Det är väl en hona och en hane inte en hane hane får man hoppas:D nåll koll
#2 - 12 januari 2007 17:19
Läste det också idag i tidningen. Men så aggressiva är de ju inte :( Jag och fler här på zoopet har ju haft kampfisk hane och hona tillsammans. I tidningen så stod det att de bara kunde vara tillsammans en kort tid under parning...
Men de har rätt att de inte blir så gamla..
#3 - 12 januari 2007 18:12
solbacka skrev:
Läste det också idag i tidningen. Men så aggressiva är de ju inte :( Jag och fler här på zoopet har ju haft kampfisk hane och hona tillsammans. I tidningen så stod det att de bara kunde vara tillsammans en kort tid under parning...

Men de har rätt att de inte blir så gamla..

Dom kan vara tillsammans hur länge som helst om du inte tänkt skaffa yngel för då måste du ta bort honan när leken är över. Hon äter upp äggen och dom små ynglerna. Även hanen äter upp ynglerna efter ett par dagar. Men han måste var kvar ( ca 3-5 dagar) så pass länge att ynglerna är helt frisimmande så att ynglerna klarar sig själva.

Anna!!
#4 - 12 januari 2007 18:13
stene skrev:
Nu är det dags nu ska Kampfisken sten ifrån Eslöv få en partner:D han har nåt år på nacken så det är dags att han framställer några yngel till hotellet detta kommer att ske under bevakning för VD-en han tror att dem äter upp varandra.Det är väl en hona och en hane inte en hane hane får man hoppas:D nåll koll

Om det är en hona och hane kommer dom inte äta upp varndra men det är bättre om du stoppar i ett par honor, så slipper den ensamma honan bli så jagad...

Anna!!
#5 - 12 januari 2007 19:12
Om det är en hona och hane kommer dom inte äta upp varndra men det är bättre om du stoppar i ett par honor, så slipper den ensamma honan bli så jagad...

Anna!!
Inte jag STEN STENSSON STEN I ESLÖV som har en kampfisk inte jag hade aldrig kunnat tänkt mig att ha en kampfisk ,som jag skrev trodde Chefen där att dem kunde äta upp varandra. Då jag sade noll koll vad han menade.
#6 - 12 januari 2007 22:58
Kul att han får sällskap, men som sagt behöver nog fler än 1 hona!!!!
#8 - 12 januari 2007 23:16
kul att ditt nick är stene också, förvirringen är total! hehe
#9 - 13 januari 2007 06:36
Hmm i kvällsposten kallade de kampfisken för guldfisk :( De har bra koll :)
Guldfiskar har ju du stene så du skulle ju kunna ha kampfisk också, amatörer kan ju inte se skillnad :D
#10 - 13 januari 2007 07:12
solbacka skrev:
Hmm i kvällsposten kallade de kampfisken för guldfisk :( De har bra koll :)

Guldfiskar har ju du stene så du skulle ju kunna ha kampfisk också, amatörer kan ju inte se skillnad :D
Ja precis:)
#11 - 13 januari 2007 14:14
Gullig baby, stene :)
#12 - 13 januari 2007 16:40
solbacka skrev:
Gullig baby, stene :)
Hon liknar sin pappa ju:D
#13 - 13 januari 2007 17:09
kul att ditt nick är stene också, förvirringen är total! hehe
Tänkte inte på det vid tillfället först när du skrev inlägget så tändes en lampa för mig total hjärnsläpp hos mig:D
#14 - 13 januari 2007 17:19
stene skrev:
Hon liknar sin pappa ju:D

ha ha
#15 - 1 februari 2007 08:04
[COLOR="Red"]Nu var det dags igen:[/COLOR] http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/story/0,2789,989496,00.html

[COLOR="Blue"]"Sonen måste växa till sig i några veckor innan han får bo med pappa igen. Någon dotter är det inte tal om.
– Nej, jag har tänkt mig en son. Sten den yngre, säger Bo Broman."[/COLOR]

[COLOR="Red"]Vad lyckat!!!!;) Eller inte!!! [/COLOR]
#16 - 1 februari 2007 08:51
LakritsMix skrev:
[COLOR=red]Nu var det dags igen:[/COLOR] http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/story/0,2789,989496,00.html

[COLOR=blue]"Sonen måste växa till sig i några veckor innan han får bo med pappa igen. Någon dotter är det inte tal om.[/COLOR]

[COLOR=blue]– Nej, jag har tänkt mig en son. Sten den yngre, säger Bo Broman."[/COLOR]

[COLOR=red]Vad lyckat!!!!;) Eller inte!!! [/COLOR]

man får ju hoppas att de har läst på nu så att de inte stoppar ner sonen i samma kar som fadern [:-5]
#17 - 1 februari 2007 08:54
låter ju som det var tanken?!?!?!?
#18 - 1 februari 2007 09:08
jag skickade i väg ett mail till reportern och sa att det var djurplågeri att ha 2 hanar i samma kar......fast vid närmare eftertanke så skulle man ju ha skickat i väg det till stens husse.
#19 - 1 februari 2007 09:17
Kanon...smart drag!!! Dom verkar inte ha mycket vett nån av dom....
#20 - 1 februari 2007 17:45
LakritsMix skrev:
Kanon...smart drag!!! Dom verkar inte ha mycket vett nån av dom....
Sten eller Hotellet:D
#21 - 1 februari 2007 17:50
stene skrev:
Sten eller Hotellet:D

:confused: Hmm reporten och Sten(inte fisken):D
#22 - 1 februari 2007 17:59
LakritsMix skrev:
:confused: Hmm reporten och Sten(inte fisken):D

:D Det borde igentligen firman dem har hyrt in veta,dem betalar månadsvis för en firma som ska åka dit för att byta vatten och dylikt för en kampfisk i ett litet kar.Snacka om pengar det måste gå bra för dem men det är klart om man heter Sten drar man in pengar till det mesta:D
#23 - 2 februari 2007 09:12
Reportern hörde av sig i dag och hon skulle kolla upp det :) , hoppas att hon gör det nu också och inte bara säger att hon ska göra det [:-44]
#24 - 2 februari 2007 11:47
Kul att man läser på om djur innan man hittar på saker med dem ^^
Kjell Fohrman
Administrator
#25 - 13 april 2007 13:53
#26 - 13 april 2007 14:06
Det börjar bli rena soppan tycker jag:D :D måste bero på namnet helt klart:)

Annons