Kampfiskars linjer

#1 - 20 september 2005 19:08
Är det någon som vet om även kamphannar (när de är vuxna) kan få horisontella linjer pga stress eller upphetsning, precis som honor? Någon som har varit med om det?
#2 - 20 september 2005 20:04
[QUOTE=KimJosefin]Är det någon som vet om även kamphannar (när de är vuxna) kan få horisontella linjer pga stress eller upphetsning, precis som honor? Någon som har varit med om det?[/QUOTE]

Japp inte helt omöjligt hos unga hanar! Däremot mindre vanligt (jag har aldriv vart med om det) hos äldre kamphanar.

MVH Malin
#3 - 20 september 2005 20:44
Mm, jag tänkte väl att det var så.. Då får jag tänka om, tror nu att min hona, som jag trodde var en hane, är en hona igen :D

Tack för svaret, precis vad jag behövde!
#4 - 21 september 2005 07:35
Min "Pla kat" hane visar sina ränder när han är stressad så ja nog har även hanar ränder.
#5 - 12 februari 2008 18:29
Jag har en "hona" (rätt säker, den har en vit fläck framför analfenan), rätt liten som på förmidagen har en riktigt grön färg, på eftermiddagen "kritvitt" med tydliga gröna sträck för att senare på kvällen åter vara grön. Min blåa hona byter också färg men inte alls lika mycket och min röda är konstant randig. Nu undrar jag va håller hon på med, har hon "PMS" eller vad : ) ?

Annons