Hej
Jag hade en kampfiskhanne tillsammans med tre honor.. två av dem blev lite "bitchiga" som jag kallar det... men han var ju lite tuff så han sa ju ifrån... sedan dog han när jag var på semester o när jag kom hem köpte jag en ny hanne (den som verkade vara den tuffaste i affären) men när jag släppte i honom var de två på honom direkt (den 3e e så snäll sååå ) o efter att han blivit av med halva fenorna i ett enda hugg så tog jag bort honorna o skaffade dem ett eget kar... o nu trivs han verkligen.... Alla kampfiskar fixar inte att leva tillsammans med det andra könet, ibland e det hanen som får stryk o ibland honan... Fungerar inte dina ihop så bör separera dem. De trivs inte annars... Fiskar slutar inte bara att attackera någon annan, efter vad jag lärt.....
Men att det skulle vara någon hanne tror jag inte.. mina spänner ut sig hela tiden o visar upp sig.... (fast mina honor kan inte göra som hannen o spänna ut gälarna (eller vad det nu heter) men alla fenor o sånt spänner de ut rejält o visar upp sig (allra mest den lugna honan)
Lycka till....
Anna