Kampfisk odling

#1 - 29 november 2010 09:15
Hej jag är tillbaka igen :)
jag hade turen och fick yngel av mina kampfiskar och hade tänkt berätta hur det har gått :)

Ynglen jag hade levde i ungefär 2-3 veckor och vissa blev faktiskt lite stora
men jag kunde inte ha pumpen igång för då hade dom åkt in i den så det var nog därför dom dog
maten jag gav dom var : Sera micron
det är typ bara som pulver men det såg inte ut som dom åt av det

Och nu föt typ en vecka sedan såg jag att där var skum uppe vid ytan så då tänkte jag jaha tid igen :D
så jag tog bort alla andra fiskar som var där och lät mina kampfiskar vara ifred :)
så under natten hade dom lekt och när jag vakna dagen därpå var där ägg i skummet så då var det bara till att ta bort honan och låta hanen göra sitt och sen nästa morgon var där yngel så jag tog bort hanen också fast denna gången har jag nylon strumpa på pumpen så den har varit igång hela tiden och yngen har levt i snart 2 veckor :)

Hoppas att dessa överlever

Förra kullen:
15 yngel

Denna kullen:
13 yngel
#2 - 29 november 2010 09:17
Lite bilder? :p
#3 - 29 november 2010 09:20
Kul! :D
Testat att kläcka Artemia?
#4 - 29 november 2010 09:30
Jens A. -> jag har bara en mobil kamera :(
visualDarkness -> nej det har jag inte ska köpa det imorgon när jag får pengar :)
#5 - 29 november 2010 09:37
lånar tråden lite, Artemia, vart köper ni det och vad är lämpligt pris ?

Kul att du har fått yngel, vi har ca 40 i vårt betta kar ;) ca 3 veckor gamla
#6 - 29 november 2010 10:24
icecoffee -> du kan nog köpa artemia i vilken zoo affär som helst och priset är nog 50 kr det är ganska vanligt pris till fiskmat
oj men hur stort kar har ni då ? :)
#7 - 29 november 2010 10:33
40 liter just nu, dom är fortfarande bara 5 mm stora typ.

Hur mycket, sett en del hiskliga priser. 20 ml 80 kr. vad räcker det till ?
#8 - 10 december 2010 15:25
ganska mycket läste i någon bok att man kan få upp till 250000 av ett gram ägg.
#9 - 10 december 2010 16:29
stämmer freddi. men det är mer eller mindre bara 2 måltider. ett kryddmått innehåller ungefär så många ägg ja.o det brukar jag köra nöär jag kläcker. vilket är typ en matning.

Annons