Kampfisk och skumbo hjälp

#1 - 25 mars 2007 20:09
Hej, har skaffat kampfisk sen ett tag tillbaka och nu har ja skaffat ett eget akvarium för han, och även nu nyss har ja köpt en hona till. ja har läst och hört olika och blir förvirrad. ja har båda i samma och hanen håller på med skumbo. och han stör sig inte på honan så heller men att ibland ser det ut som att honan spricker skummet eller att hon själv gör skum? ja vet inte riktigt. ska man låta hanen ¨få vara själv? vet han om att han ska göra skumbo då fortfarande? Tack på för hand och ho:)ppas ja inte låter allt för blåst.:)
#2 - 26 mars 2007 11:10
om inte han störs av att honan är där så tycker jag att du kan låta henne gå där i.....själv igår när jag hade startat upp ett litet akvarium så stoppade jag i både hona och en hane där...det gick inte alls bra....han jagade nästan i hjäl henne och han ville inte bygga nåt bo....sen när jag hade tagit bort henne och fdan efter så hade han byggt ett massivt bo :D....men låt din hona gå kvar ch se vad som händer :)
#3 - 26 mars 2007 15:33
Hur stort är akvariet? Du ska helst ha minst två honor (allra helst tre-fyra) till hanen, annars kommer han jaga ihjäl den ensama honan.
#4 - 28 mars 2007 08:05
Jag har nu tatt bort honan från hanen, för att de fanns knappt ngt skum kvar nu så jag testar att ta bort henne. men att han har inte stört sig på henne, men nu ska han få börja om från början. tror ni mer på det?

Annons