Kan man ha två små Blackmolly med kampfisk och fjärilsciklid?
Har läst någonstans att de är fenbitrae, asså black mollyn, är det verkligen så?
Jag vill liksom ha någon levandefödare i mitt 54L som jag har kampfisk i just nu.
Nina82 skrev:Tror inte endlers är lika mycket fenbitare eftersom de inte har så stora fenor själva och därmed inte ett hot för kampfisken heller.
soffan96 skrev:Hallå, är det ingen av dessa 437 personer som är inne på zoopet nu som kan svara på denna fråga??
Nina82 skrev:Dalmatinermolly blir nog lika stor, ja.
Kampfisken biter fenor på fiskar som den anser som ett hot och jag tror inte Endlers fenor är något hot.
Nina82 skrev:Okej :)
Frågar du i affären kommer de säga att det går. Det gör de alltid, kvittar nästan vad det är för fisk ;)
soffan96 skrev:Han jag handlar hos oftast är verkligen jättesnäll och han tyckte inte att jag skulle ha molly med kampfisk, han sa att det kan funka ibland men tyckte inte att jag skulle testa så han rekomenderade Platy istället, och då fick det bli det ;)
Men jag vet hur det kan vara i endel akvarie/zoobutiker, ibland hittar de på eller så säger de vad de tycker funka och inte funkar.. Man får vara lite försiktig, då är det ju bra at Zoopet finns ;)
// Sofie
Nej de är alldeles för livliga för den lite sävliga kampfisken och de kommer stressa honom med sitt farande hit och dit!Nounours skrev:Hur är det med vita mollys då? Har 3 st väldigt livliga vita molly, den varianten med lite längre stjärtfena.
De är cirka fyra cm stora än så länge, kan de fungera med en kamphane?