Den senaste månaden har min halvvuxna kampfiskhanes mage varit onormalt uppsvälld. Jag har försökt att skära ner portionerna med flingfoder till endast några få flingor om dagen, men hans mage har ändå varit mycket stor och jag har inte fattat varför. Idag har jag dock fått en förklaring: just nu mumsar han glatt på malarnas malpellets... Då akvariet är väldigt litet och jag bara har två små algätare (Otocinclus) samt en centimeterlång pansarmal, ger jag dessa bara ½ malpellets två gånger i veckan. Hur ska jag göra så att min kampfisk inte ska käka upp deras mat och svälla upp likt en fotboll? Då han är den enda fisken (förutom malarna) i akvariet kan jag ju liksom inte öka på med mera flingfoder för då kommer han att äta både det OCH malfodret, skippar jag malfodret får inte malarna tillräckligt med näring. Röda mygglarver undviker jag av hygieniska skäl. Kan någon snäll person komma med ett bra tips på hur jag ska göra? Undanber mig inlägg om att akvariet är litet tack, då detta inte har med ämnet att göra ;-)!