kampfisk+makropod/paradisfisk=trasig b.splendens

#1 - 29 oktober 2003 17:53
de kan jag lova. så var de åt mej i varje fall. ska de vara så. för att paradis-hannen har inte rört guppysarna, men kampfisken är illa till tygad, ser ut som att han vart hos frissan och klippt alla sina fenor. speciellt ryggfenan.

ska de vara så?
#2 - 29 oktober 2003 20:41
Makropoden är en av mina absoluta favoritfiskar, men ser en manlig makropod något som liknar den själv så... /Cecilia
#3 - 30 oktober 2003 15:57
Fungerar markropod tillsammans med guldgurami, kardinaltetror,guppy och svärdbärare? Och kampfiskhonor?
Mvh/Sarah
#4 - 31 oktober 2003 18:01
ja, den passar med alla, jag har det så. förrutom att den ger sej på kamphanar.

men den det konstiga med de hela är att paradisfisken och kamphanen inte har samma färg. den ena är ljus och den andra är mörk.
#5 - 27 februari 2008 20:01
Fungerar det att ha Makropoden tillsammans med abborrar och praktgurami?
#6 - 27 februari 2008 20:02
Ursäkta, praktbarber skall det vara.
#7 - 27 februari 2008 20:21
zingo_boy skrev:
ja, den passar med alla, jag har det så. förrutom att den ger sej på kamphanar.

men den det konstiga med de hela är att paradisfisken och kamphanen inte har samma färg. den ena är ljus och den andra är mörk.

Färgerna spelar ingen roll, det går inte att ha kamphanar med olika färger ihop heller. Makropoder och kampfiskar är nog ganska nära släkt, ingen av dem gillar nog hanar som liknar dem själva, och eftersom slöjkampfisken har stora, framavlade fenor, så blir de lätt sönderslitna av andra kamphanar, eller t.ex makropoder.

Annons