Var i Malmö i dag och tittade runt lite på akvarieaffärer såg då att dem sålde halvliters akvarium ca,såg mer ut som en genomskinlig glassak som man har värmeljus i där simmade en Kampfisk i och det sålde dem till folk som ville ha det.Såg väldigt märkligt ut då hon sade att det räcker för en kampfisk blev jag fundersam,måtten var nog 10cm bredd-10cm höjd ca.Några synpunkter??
Hej!Kunde inte undgå att läsa om den stackars Kampfisk som var i 'glassaken'.
Förstår din reaktion, om jag vore som du skulle jag påvisa att detta inte är lagligt! Enligt Akvarieföreningar ska man säga till innehavaren för affären vad man anser, för det är trots allt kunderna som har rätt att säga sina åsikter.
Man kan anmäla också, anonymt om man önskar det.Det finns lagar hur man ska hålla fisk.Fick höra en gång för ett tag sedan att det förekom att man sålde Kampfiskar i tekoppar!!!!!!!! Och det var en Zoo affär.Grymt!
Tyvärr handlar det om pengar för många, men någon gräns får det allt vara!
Jag tycker att det är viktigt att vi som är måna om våra kära fiskar ska breda ut information och våga säga ifrån på dessa djuraffärer som håller fisk på ett onaturligt sätt. Håller ni med om detta?
Jag själv har en tjusig långfenad blå Kamphane som blir 4 år snart.En underbar personlig varelse!