Kampfisk akvarium

#1 - 17 augusti 2008 11:38
Hej gott folk.

Ska testa att blir fisk ägare och tyckte att Kampfisk låter som en bra fisk, (där jag bor är det många som har kamphund så det passar sig :p).

Har fått låna ett Akvarium av en kompis som är runt 50L med värmare och pump så då är det bara innehållet som behöver fixas.
Har läst mig fram till det mesta här på forumet så jag tänkte börja med en hanen ett stim Tetror ett gäng växter så han kan gömma sig och en mal.

Nu är ju min fråga vilka växter trivs Kampfisken med och vilken slags mal rekomenderas? :confused:
#2 - 17 augusti 2008 11:40
Sniglar och räkor som städpatrull är nog bäst.
#3 - 17 augusti 2008 11:51
JojjeN skrev:

Någon speciel art??
#4 - 17 augusti 2008 11:54
JojjeN skrev:

tror att kampfisken kommer kalasa på räkorna ifs..
#5 - 17 augusti 2008 12:01
Ibanez skrev:
tror att kampfisken kommer kalasa på räkorna ifs..

Men är det en bra och naturlig föda för kampfisken då???
#6 - 17 augusti 2008 12:04
mat som mat men väldig dyr sådan :)
#7 - 17 augusti 2008 12:06
Men inte om man har mycket javamossa väl? Och amanoräkor blir väl för stora?

Men om inte annat så posthornssnäckor har jag hört ska vara vackra och bra städare. =)
#8 - 17 augusti 2008 12:07
jo ja säger inta att det inte är värt att testa ifs.. föraktade sniglar i akvarium förr i tiden men nu anser ja som du säger att de är helt ypperliga städare i akvariet.. vackra kan de va med..

det är ytterst få fiskar som äter sniglar också.. inte ens påfågelsabborrarna ville käka dem.. stoppade bara in dem i munnen o spotta senan ut dem :D
#9 - 17 augusti 2008 12:07
Om jag skulle va dej skulle jag skita i Tetrorna och istället börja odla kampfisk där i!
http://www.kampfisk.just.nu/
Är en väldit bra sida som det står hur man gör!
#10 - 17 augusti 2008 12:08
Om han ska odla dom behöver han fler akvarium så han kan separera hanar osv.
#11 - 17 augusti 2008 12:36
JojjeN skrev:
Om han ska odla dom behöver han fler akvarium så han kan separera hanar osv.

Få se hur jag lyckas med en till att börja med.

kampfisk.just.nu har jag kollatin, mycket bra sida men det är alltid bra att ventilera lite och kolla vad andra tycker och har för erfarenhet.

Vilka växter rekomenderas då. har ju läst lite men kan inga namn, allt är grönt typ. :D
#12 - 17 augusti 2008 12:39
Svärdsplantor är snygga och uppskattas av många fiskar, och om du ska ha räkor så också javamossa som dom gömmer sig i så inte kampfisken äter dom.
#13 - 17 augusti 2008 19:52
Btw hans kar är på 74L.

Java?? blir det inte skit med hanens "luftbubblor" då?

Annons