Idag när jag var på stan med Lovisa (Lones) så tänte jag köpa något till min skål på 6 liter. Jag frågade en kille i kassan på Akvariekällaren som kan mycket om fiskar om man kunde ha en kampfisk i en 6-litersskål och han sa att man kan ha kampfisk i 1-liter och uppåt men det är inte så snällt att ha dem i bara 1 liter. Varför man kan ha en kampfisk i typ 4,5,6 liter beror på att de inte simmar så mycket utan står mest stilla på samma ställe.
Men i allafall så tittade jag på kampfiskarna på Akvariekällaren och så tänkte jag köpa en jättefin röd kampfisk, och bara för att jag nästan var HELT säker på att jag skulle köpa den, så hittar jag en jääättesöt Kulfisk som blir ca 2,5 cm.
Jag kunde inte bestämma mig så jag köpte bara en snäcka som fick heta Dumbo. Sen gick jag till en annan zoobutik och hittade VÄRLDENS finaste kampfisk. Jag tror inte att någon annan har en sådan kampfisk.
Den är ljus, ljus-rosa lite ljuslila, röd och lite blått. Jag köpte den! :D
Vet inte vad den ska heta än så om någon har något bra förslag på namn så skriv! Jag vill helst att namnet ska vara lite speciellt eftersom han är så speciell.;)
Bilder: (Han är lite finare i verkligheten)
http://sofiie96.piczo.com/?g=35320952&cr=1
// Sofie