Asså...alla har ju lite olika erfarenheter av kampfiskar...å vad man kan ha med dom och inte...enligt många andras erfarenheter gör jag nog jättefel då...
Jag har en knallröd kamphane med 6 guppysar, 6 neontetror, 2 platy, en pansarmal, en ål, 2 sorgmanteltetror, 2 scalarer och tre malyngel av något slag (fått av kompis)...
Han äter inte på någon, bryr sig inte om guppyhanaras fenor och äter inte på scalarerna...enda problemet jag hade var att sorgmanteltetrorna bet på honom vilket resulterade i att de fick flytta till ett annat kar tilsammans med fyra neoner. Sedan köpte jag scalarerna, lite orolig för kampisen men det funkade jättebra. Nu har jag flyttat tillbaka sorgmantlarna och scalarerna skyddar kamhanen...så nu är det frid och fröjd...alla kommer överens och kamphanen är bästis med scalarerna...
Jag ska inte säga att det går i alla fall...men för mig funkar det jättebra...har inget jättestort akvarium heller...du får nog helt enkelt prova dig fram...men var försiktig så att du inte får problem med ett gäng fiskar du måste göra dig av med om det inte funkar...en reservplan är att rekomendera...
Hoppas att det funkar för dig...