Kampen mot tiden III

#1 - 17 juni 2008 17:32
Det känns för närvarande som det är mer än bara rockornas matvägran som jag nu mera slåss tidsmässigt mot. Även kollektiv trafiken i skåne har problem med sina tider då det är banbygge i falkenberg.

Som somliga av er kanske har läst så har det gått både bra och dåligt med rockorna. Vi tog i söndags beslutet om att flytta karets övriga innvånare och detta har triggat den ena rockan som nu försiktigt har börjat smaka röda mygg.:D Detta känns underbart då det ett tag känndes hopplöst.

Vad gäller den andra rockan verkar våran fisktömmning snarare ha triggat svamp eller röta på svansen och detta känns inget vidare. Vi har nu behandlat både med medicin och salt.

Sambon har skött medicineringen men jag tycker att det ser bättre ut även om rockan förmodligen kommer mista en bit av svansen.[B)]

[attach]955[/ATTACH]
Helbild
[ATTACH]956[/ATTACH]
Svansen med svamp
[ATTACH]32624[/attach]
Den rockan som äter

Summa sumarium känns det bättre nu än för ett par dagar sen, men det känns som det fortfarande är en bit kvar tills vi är i mål.
#2 - 17 juni 2008 18:07
Hoppas, sjuklingen blir frisk och att de börjar äta ordentligt snart. För övrigt är de ju hur tuffa som helst :D
#3 - 17 juni 2008 19:04
Uj... ingen rolig start. Hoppas det löser sig med medicineringen. Håller tummarna!
#4 - 17 juni 2008 20:34
Då jag är på semester och läser min mail sporadiskt, sitter med en 1Ghz bärbar med 512mb minne och XP samt en ´hyffsad 3glina. vet jag ej om du har provat som jag tror jag skrev tidigare att mata när det är nersläkt i akvariet. försök få dom att ta artemia, ska väl vara mer näring i det. Röda mygg är mer en trigger. Hoppas det löser sig med svampangreppet. Vad har du för temp i karet?
#5 - 17 juni 2008 20:47
Hoppas att det har vänt nu med svamp, deär ju så häftiga.

Annons