[quote=Yuri]Satt just och bläddrade igenom din flickr-sida. Är alla bilderna tagna med din Canon Power Shot?
Sitter i kamerafunderingar själv nämligen och vet inte om jag ska gå på en svindyr systemkamera a la Canon EOS 350D.. eller om jag som är så gott som novis på foto ska nöja mig med en powershot..:confused:
Har en kompis som köpte sig en Powershot S2 på blocket för en månad sen för 3000, den tar skitfina bilder och han är i stort sett på samma fototekniska nivå som jag.
Problemet är att kameran ska klara dels ta typ akvariebilder med detalj och skärpa - dels ska den vara bra för sportfoto, typ ishockey.. är det bara systemkameran som klarar båda kraven eller?..[:-161][/quote]
Jo, om jag inte missminner mig så är det med den kameran.
Jag har ju fattat att det är j*vligt svårt detta med foto, utav kanske 100 bilder så blir jag nöjd med en. Sen kanske förklaringen ligger i att jag är totalt "bakom" när det gäller fotografering, ljus, makro, osv. Tyvärr vet jag inte möjlighterna med den här kameran ännu så det är för tidigt att för mig uttala mig om det. Men är du intresserad så tycker jag du ska kika in på
http://www.fotosidan.se/ där hittar du det mesta om kameror osv.
Vad jag kan komma på just nu, så är blixten på kameran svår. Beroende på vinkeln man tar bild från, oftast blir underdelen av bilden mörk. Tur det finns paintshop, och andra prog för att fixa till lite efteråt.
På
prisjakt kan du kolla priser på kameror, och på
fotosidan hittar du som sagt recensioner över det flesta märken och sorter.