Kakaduor + ?

#1 - 25 juli 2003 00:38
Jag tänkte ha kakaduciklider och nån targetfish, men en jag pratade med när jag tänkte köpa mig lite drottningrasboror sa att man borde ta fisk från samma vatten som kakaduorna.. altså nån tetra eller så.
Han sa att de inte hade samma bakterier & sånt och därför skulle det inte va så bra om man ville föda upp ynglen..
tyckte det lät konstigt & ville kolla om nån visste nåt?
är det ok med drottningrasboran? den är ju såå fin =)
#2 - 25 juli 2003 06:20
Kan inte tänka mig att det skulle vara några problem, för cikliderna iallafall, rasboran skall ju vara lite känslig men det skulle väl bara vara en targetfish. Anledningen till att jag vågar vara så kaxig är att jag har ynglat fjärilsciklid,kakaduaciklid,multispinosus och ancistrus alltid tillsammans med en annan asiatisk fisk nämligen siamensis..
Om rasboran sen har någon speciell bakterieflora som skulle vara skadlig.. vet ej.

Mvh Rickard
#3 - 25 juli 2003 07:54
jo den ska bara vara targetfish..får se, kanske ser om jag kan odla upp lite rasboror sen med, när jag får tid? =)
men tack då..blir nog lite dvärgrasbora då!
#4 - 25 juli 2003 20:36
Har kakadu ciklider ensama i ett 70 liters akvarium för uppfödning..
dom ynglar nästan lika mycket som palettcikliderr
#5 - 26 juli 2003 00:33
hmm..det va inte dåligt..med tanke på att du bara har en hane =)
(läste den andra tråden)
#6 - 26 juli 2003 00:38
Ursprungligen skickat av JR

hmm..det va inte dåligt..med tanke på att du bara har en hane =)

(läste den andra tråden)

[:D]
#7 - 26 juli 2003 10:05
Japp men har fått tre honor nu...
#8 - 26 juli 2003 10:13
jo, fast för en vecka sen hade du bara en hane..har de lekt massa gånger sen dess? =)
vad betalade du för dem förresten?
#9 - 26 juli 2003 12:10
dom leker ja!
har inte fått yngel än men det förutsätter jag..
jag betala 85 kr st.. men jag tror det blev lite billigare med 3 st..
JR bor du i göteborg?
Vill du bli medlem i vår förening?

#10 - 26 juli 2003 12:43

dom ynglar nästan lika mycket som palettcikliderr

#11 - 26 juli 2003 12:47
skrev lite fel.. men peter.. e du gbgare?
#12 - 26 juli 2003 12:52
Ja, men jag är inte intresserad av att vara med i föreningen för närvarande. Möjligtvis kanske jag ändrar mig ifall jag märker att föreningen fungerar väl och har ett intressant mötesprogram.
#13 - 26 juli 2003 12:55
mm.. vi ska ha ett möte om ca 2-3 veckor..
då ska vi träffas hemma hos någon i föreningen möjligtvis Evert eller någon annan och prata fisk..
Sen om nåra veckor ska vi kanske åka runt och kolla i olika zoobutiker med föreningen..

Annons