kakadue ciklid leker eller?

#1 - 9 september 2005 14:24
Hej!:D

köppte kakadue ciklider för 2 dagar sen....(två stycken)

men nu värkar det som om dom småleker bara efter 2 dagar! och nu såå jagar hanen honan hela tiden så hon blir stressad när tror du att dom lägger ägg?

p.s hur lång tid tog det för dig???? spelar det någon roll om man inte har finkornig sand??? jag har också palettciklider som småjagar dom ibland.
#2 - 9 september 2005 14:26
ps den första dagen lekte dom utan att hanen jagade henne och dom darrade framför varandra...men nu såå bara hanen jagar henne...dom blir lite störda också av mina plettciklider 2 stycken....
#3 - 10 september 2005 15:14
någon som vill svara??
#4 - 11 september 2005 21:59
Jag kan nog inte svara på din fråga men du märker när det är ägg och yngel på gång när honan simmar in i samma grotta hela tiden och håller alla andra fiskar på avstånd... Honan ändrar dessutom färg till starkt gult och svart.
#5 - 12 september 2005 12:21
tack! men hur lång tid brukar det ta?? jag har i ca.5 dagar

p.s dom verkar ha slutat lekaa och han jagar henne ibland........och jag har inte finkornigsnad som man ska ha.....hur lånt dit tog det för dig??
#6 - 12 september 2005 22:28
Det låter ju som lekbeteende men jag såg aldrig när mina lekte utan det var först när jag såg att honan blivit aggressiv samt simmade in till samma ställe hela tiden som jag förstod att det var ägg på gång... Från det att honan visar lekdräkt och aggressivitet så tar det väl ca 5-7 dagar ungefär innan man får se frisimmande yngel.
#7 - 13 september 2005 12:38
dfhfgnfgnfg

Annons