Kakaduciklid som flyttar yngel

#1 - 10 mars 2004 19:54
För 3 dagar sedan fick jag se min ena kakaduhona vakta en grotta, tjuvtittade och där fanns pyttesmå romkorn. Idag har hon flyttat
till en stor ihålig rot i närheten, hon vaktar fortfarande. Kan hon
ha flyttat bebisarna? Jag kan inte se in där. När börjar man mata med kläckt artemia?
Entusiastisk nybörjare sedan 3 månader.
#2 - 10 mars 2004 23:40
Min hona som la rom flyttade också dem, flera gånger faktiskt. Men hon blev av med dem alla på natten efter hon flyttat dem, hon flyttade dem först till en hålla i en rot men sen flyttade hon ut dem till det bakre vänstra hörnet helt öppet i akvariet så jag tror min gibbiceps tog dem.
Så hon har nog bara flyttat dem, de kan göra så när de blir störda av någonting.

MVH Markus
#3 - 11 mars 2004 00:31
min första kull tittade jag på ett par gånger med, medans hon vaktade äggen...då tog hon helt enkelt & flyttade dem till en annan grotta som va mer gömd..
alla andra kullar har varit kvar på samma ställe..så det har nog med störning & göra =)
#4 - 15 mars 2004 17:51
Tack, för svaren, det är lite nervöst, när man är förstföderska :-)
Idag var hon ute med de små och jättesöta bebisarna, hon verkar ha bosatt sig mitt i akvariet nu uppe på en minikokosnöt. Kläcker artemia på löpande band.
Tror ni att det finns en chans att de överlever i ett 222l med 2 platy en liten ancistrus 4 tonårsguppy och 10 neoner?
Hur snabbt växer de?
Hälsningar Åsa

Annons