Hej hej!
Kan någon som är bra på kakaduaciklider och odling på dessa hjälpa mig lite?
Det är så att mina har lekt och ynglen har varit frisimmare sedan onsdag/torsdag. Honan bet ihjäl hanen eftrsom jag trodde att det var två hanar eftersom de inte lekt sen jag skaffade dem i november så jag skulle lämna tillbaka den fulaste "hanen", som visade sig vara hona. det är också första gången jag har ciklider, så lite hjälp skulle vara bra.
Hur hög temperatur ska det vara för bästa tillväxten? jag har runt 25-28, har läst att de kan ha ända upp till 30.
När det kommer till mat så har jag ingen artemia till dem, skulle få idag men äggen hade torkat så det gick inte att kläcka dem. (en kompis skulle ta med sig till mig) Kan heller inte ta mig till närmaste akvariehandel förän på torsdag. Just nu lever de av söndermalen ciklidfoder (två sorter) och microorganismer som finns i akvariet. Har kunnat räkna till 15yngel men dt är fler och de är nu ca 5 mm långa och de äter av det söndermalta fodrt jag ger dem.
Alla tips om hur jag bäst får upp dem till unga vuxna djur är jag tacksamm för eftersom jag inte är så inne på det här, har självklart läst till mig en del genom böcker men det står inte så mycket om just kakaduor i de böcker som finns tillgängliga... MVH Linda