kakaduaciklider - och...?

#1 - 18 mars 2009 07:33
Det är ganska tomt i mitt 250L idag, jag har några algmätare + ca 8 pansarmalar. På fredag får jag hem 1+3 kakaduaciklider (Alternativt om jag bara tar 2 honor)

Lite osäker på vad jag mer kan stoppa i. Har funderat på någon ganska enkel fisk som svärdbärare eller molly. Samtidigt ogillar jag fiskar som hela tiden står och slår sig själva mot rutan. (Vet inte hur svärdbärare är, men jag hade platys tidigare som var ruskigt korkade). Jag gillar att kunna sitta vid akvariumet och studera vad fiskarna gör (Pansarmalar är därför uppskattade!).

Något trevligt förslag? Funderar på vanliga guppy, svärdbärare osv.
Till och med tänkt på en guldfisk eller två, men det skär sig nog lite med kakaduorna :)
#2 - 18 mars 2009 07:50
Fjärilsciklid är en till ap. som skulle kunna gå i karet tillsammans med kakaduorna:) tillräckligt stor för att det inte skall bli allt för mycket fighter om reviren.
#3 - 18 mars 2009 12:04
Fast jag vill nog inte ha fler än 1 sort med Ap. Något annat bra förslag?
#4 - 18 mars 2009 12:16
Du har ju ett antal olika tetror att välja bland. Ger en go känsla i karet, de kanske inte är de mest intressantaste fiskarna men helheten hjälper de helt klart upp!
#5 - 19 mars 2009 07:03
Skulle det fungera med praktbotia, silverhajar och eventuellt tigerbarb? jag är medveten om att de blir stora, men tanken/målet är väl att större kar.

Tex:
1+2/3 kakadua
4 silverhajar
4 praktbotia
2 ansistrus.
4 pansarmalar
#6 - 19 mars 2009 18:36
Jag tycker att ungfödare passar utmärkt de är totalt orädda och håller sig vid ytan. Sedan gärna en ganska lugn tetra.
#7 - 19 mars 2009 18:57
Sultanen skrev:
Fjärilsciklid är en till ap. som skulle kunna gå i karet tillsammans med kakaduorna:) tillräckligt stor för att det inte skall bli allt för mycket fighter om reviren.

Vad menar du med "ap."?

Hoppas du inte menar Apistogramma:p
#8 - 19 mars 2009 19:01
slam skrev:
Skulle det fungera med praktbotia, silverhajar och eventuellt tigerbarb? jag är medveten om att de blir stora, men tanken/målet är väl att större kar.

Tex:

1+2/3 kakadua

4 silverhajar

4 praktbotia

2 ansistrus.

4 pansarmalar

-Bort med Silverhajjarna och praktbotiorna då de vill ha större kar.

-Lägg till några pansarmalar till, de gillar att vara i stimm

-Varför inte ett stimm med ett 20-30tal tetror?

-Tigerbarb är inget bra alternativ om du skall ha kakaduor.

Tycker det låter som du inte riktigt kan bestämma dig om du skall ha Asien eller Sydamerika;)
#9 - 20 mars 2009 07:57
Fast nog fungerar det med silverhajar i 250L, de växer ganska sakta? Iallafall tills de blir större.

Däremot praktbotia vet jag inte riktigt....

Annons