[QUOTE=Servant]tänkte skaffa 3 kakaduaciklider.. 1 hane o 2 honor.. ärom tuffa o roliga?
värda att ha? va har dom för kul beteenden? tänkte ha en halva av karet med grottor av stenar och sånt och lite lågväxande växter..
och skulle rom kunna försvara sä mot större fiskar som gurami?[/QUOTE]
Tycker att det är lite lite med två honor till en hane. De flesta apistogramma arter är harembetngade och vill ha många "kvinnor", hanen har också ett superrever på ca 120cm i diameter och han tillåter 5-6 honor i sitt rivir. Honorna har sina rivir i hanens rivir på ca 25cm i diameter, så därefter får man skapa en massa gråttor utspridda i karet. Gråttor kad du alltid skapa av halva krukdelar, de får inte vara för stora, det skall vara så att honan får plats och kanske lite till. Växtligheten sedan, skall du tånka på att kakaduan vill ha mycket växter att gömma sig i. Ta till lite större också, inte bara en massa smått och lågväxande, skaffa lite vallisneria, ambula vattenpest och kanske nån medium cryptocoryne.
Hoppas att jag inte skrämmer dig för mycket nu. Jag har själv tänkt att skaffa mig ett gäng med kakaduor till mina paletter och mina nyontetror, mm. Titta gjärna in på men akvariesida och se bilderna jag har tagit, och skriv gärna i gästboken, den är så tom.