Kakaduaciklid och ?

#1 - 23 mars 2008 19:13
Jag har blivit sugen på kakaduaciklider och jag undrar om dom passar ihop med guppysar, kampfiskhonor, fläckig pansarmal sam ancistrus?

Karet är på 110L och jag har mycket växter och några stockar, en lerkruka samt en bil. Ej leksaksbil från ungarna. :p
#2 - 23 mars 2008 19:14
ska nog gå
#3 - 23 mars 2008 19:16
Sockan2005 skrev:
Jag har blivit sugen på kakaduaciklider och jag undrar om dom passar ihop med guppysar, kampfiskhonor, fläckig pansarmal sam ancistrus?

Karet är på 110L och jag har mycket växter och några stockar, en lerkruka samt en bil. Ej leksaksbil från ungarna. :p

snyggt kar! (har ett likadant ^^)

vet inte riktigt om de funkar tsms med kampfiskhonorna, annars e det nog inga problem
#4 - 23 mars 2008 19:37
Hmm det var därför som jag frågade för jag hittade inget om det i artbeskrivningen. :p
#5 - 23 mars 2008 19:55
Sockan2005 skrev:
Hmm det var därför som jag frågade för jag hittade inget om det i artbeskrivningen. :p

hehe, asså jag skulle inte tro att de går ihopa med kamphannar, men tror inte honorna e lika aggro fast det kanske är helt fiskindividuellt, en kakadua kostar ändå 50-60 spänn..

jag hade flyttat kampisarna lr sålt dem, och ersatt dem med kakaduor eftersom de har mkt roligare beteende och kanske tom kan få yngel;) rätt snygga är de med;)
#6 - 23 mars 2008 19:57
Jo dom är urhäftiga.
Kampisarna vill jag ha kvar.
#7 - 23 mars 2008 20:02
Sockan2005 skrev:
Jo dom är urhäftiga.

Kampisarna vill jag ha kvar.

förstår det.. men hmm, testa att ha dem tsms och kolla noga om ngn mobbar, om de gör de hade jag stoppat kampisarna i ett mindre kar för de behöver inte så stor plats,
hur du än gör måste du iaf ha plats att evakuera.

men om du inte har planer på ngra fler kar så hade jag nog avstått från att skaffa kakaduorna.
#8 - 23 mars 2008 20:04
Nä jag har inga planer på nytt kar på ett bra tag. Köpte 110L nyligen.
#9 - 23 mars 2008 20:15
Sockan2005 skrev:
Nä jag har inga planer på nytt kar på ett bra tag. Köpte 110L nyligen.

ne precis, men jag hade inte vågat chansa, synd om fiskarna bara.
#10 - 23 mars 2008 20:19
Japp det blir nog inge bra att chansa om man inte har något i reserv.
#11 - 23 mars 2008 21:04
haft alla arterna förutom kakadua med kampfisk. funkade bra. men för 2 dagar sen gick en hona bort och den andra dör nog snart. lite tungt när man haft dom i 2.5 år :(
#12 - 2 april 2008 17:56
hehe, asså jag skulle inte tro att de går ihopa med kamphannar, men tror inte honorna e lika aggro fast det kanske är helt fiskindividuellt, en kakadua kostar ändå 50-60 spänn..

jag hade flyttat kampisarna lr sålt dem, och ersatt dem med kakaduor eftersom de har mkt roligare beteende och kanske tom kan få yngel;) rätt snygga är de med;)

Hihi läste svaret lite bättre nu. Bättre sent än aldrig. :p
Hannen är inte i det stora karet utan det är bara 2 honor. Kan det gå? Går det ihop med rödmunnare också?

Annons