Kakadua yngel

#1 - 2 november 2007 14:09
Japps här har det blivit tillökning. Ett 20 tal småttingar har det blivit. men nu är jag orolig för deras säkerhet. Har drottningrasboror i samma kar och är rädd att de ska tycka att det är spännande att jaga.
Mitt akvarium är väldigt tätvuxet med växter(Väääldigt tätt. kolla bloggen och tänk x3 nu) så bara de är smarta nog så kan de gömma sig (som räkorna:)

Kommer de klara sig eller ska jag håva upp dem när de är så stora att de inte slinker genom maskorna i håven?
#2 - 2 november 2007 14:34
Om du ger kakaduahonan tid så kommer hon bli duktigare på att skydda ungarna. Annars kan du suga upp dom med sughävert.
#3 - 2 november 2007 14:36
Bara tetrorna får syn på dem så lär de vara borta ett tag efter ett litet tag, så om du ska vara på den säkra sidan så får du håva upp dem.
#4 - 3 november 2007 12:43
Ok har bara en räkburk med white pearl för tillfället. Funkar det eller kommer räkorna äta upp dem?
#5 - 4 november 2007 13:05
Skiren skrev:
Japps här har det blivit tillökning. Ett 20 tal småttingar har det blivit. men nu är jag orolig för deras säkerhet. Har drottningrasboror i samma kar och är rädd att de ska tycka att det är spännande att jaga.

Mitt akvarium är väldigt tätvuxet med växter(Väääldigt tätt. kolla bloggen och tänk x3 nu) så bara de är smarta nog så kan de gömma sig (som räkorna:)

Kommer de klara sig eller ska jag håva upp dem när de är så stora att de inte slinker genom maskorna i håven?

Jag tycker att du ska låta dom vara så honan får försöka själv! Klarar hon det inte så dröjer det nog inte länge innan de leker igen. :)
#6 - 4 november 2007 20:30
Har inte provat själv men jag tror inte räkorna rör ynglen.
#7 - 4 november 2007 20:40
Tycker du ska låta dem vara. Ge honan och hanen en chans att utvecklas.
Skulle det inte funka så leker de snart igen.

Har själv ett mindre kar där det för ett tag sedan gick ett stimm drottningrasboror och ett lekpar Apistogramma "opal" med yngel.
De klarade det galant tillsammans.
#8 - 4 november 2007 20:57
Om du vill att alla yngel ska klara sig så sug upp dem. Men om det räcker att några yngel klarar sig så låt dem gå kvar. Se bara till att yngelna får mat.
#9 - 5 november 2007 11:40
men de är väl för små för att äta artemia än eller?
#10 - 5 november 2007 13:01
Skiren skrev:
men de är väl för små för att äta artemia än eller?

Nej, artemianauplier kan de äta med en gång...men varför inte prova med micromask? Jag tror inte att rasbororna rår på din Apistogramma.
#11 - 6 november 2007 16:09
de låter ju bra. Har artemia hemma så de får de bli:)

Tyvärr verkar det bara vara några få yngel kvar.

Annons